۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶

توانایی‌های دوقلوی به‌هم‌چسبیده+عکس

فرم غیر عادی چسبیدن مغز و جمجمه در یک دو قلوی دختر به آنها توانایی‌هایی غیر عادی داده است.
کد خبر : ۲۵۷۶۳۱
صراط: کارشناسان جراحی اعلام کرده‌اند علم پزشکی در حال حاضر هیچ راهی برای جداسازی دو کودک دو قلو اهل منطقه بریتیش کلمبیا به نام‌های تایتانا و کریستا که از بدو تولد از ناحیه مغز و جمجمه به هم دیگر متصل به دنیا آمده‌اند و هم اکنون 7 ساله هستند، ندارد.

توانایی‌های دوقلوی به‌هم‌چسبیده+عکس
 
گفتنی است: این دو قلوها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی به خاطر پیچیدگی و در هم تنیدگی بافت مغزهای خود هستند. به این ترتیب که هر کدام افکار و احساسات متفاوتی دارند، اما می توانند از طریق چشمان همدیگر مناظر را مشاهده  کنند و حتی احساسات مورد علاقشان را به اشتراک با هم بگذراند. 

توانایی‌های دوقلوی به‌هم‌چسبیده+عکس
 
این دو قلوها علاوه بر کنترل اعضای بدن خود می‌توانند اعضای بدن دوقلوی دیگر را نیز کنترل کنند. 
 
پزشکان هنگام به دنیا آمدن این دو قلوها به والدین آنها هشدار داده بودند که آنها بیشتر از 7 روز زنده نمی‌مانند اما در کمال شگفتی آنها تا سن 7 سالگی رسیده‌اند و هیچ نوع مشکل پزشکی ندارند. 

توانایی‌های دوقلوی به‌هم‌چسبیده+عکس
 
با وجود انجام انواع تست‌ها و حتی انجام سونوگرافی و اسکن در طول بارداری پزشکان نمی‌دانستند که این دو‌قلوها از ناحیه سر به هم متصل هستند. 
 
پزشکان امیدوار هستند در آینده راهی برای جدا سازی این دو قلوها پیدا شود زیرا فناوری‌ها و دانش پزشکی کنونی هیچ راه حلی برای جدا سازی آنها ندارد این دو کودک به مدرسه می‌روند و خانواده آنها را بسیار دوست دارند. 

توانایی‌های دوقلوی به‌هم‌چسبیده+عکس
 
والدین آنها سعی کرده‌اند به آنها تفهیم کنند که برای همه عمر به همدیگر متصل خواهند ماند و امکان داشتن یک زندگی مستقل  بدون دیگری در آنها غیر ممکن است.