۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶

کمپین اینترنتی از نوع مخابرات

در حالی که روز بروز تعداد کاربران اینترنت در جهان بیشتر می شود و پهنای باند داخل کشور هم توسط دولت افزایش پیدا می کند شرکت مخابرات کاربران اینترنت را مجبور به خرید بسته های گران و کم حجم خود می کند.
کد خبر : ۲۵۸۹۳۳
صراط: بعد از ابلاغ تعرفه جدید توسط سازمان تنظیم مقررات شرکت مخابرات بدون توجه به آن مصوبه دیگر این سازمان را اجرا می کند.

21 خرداد امسال بود که سازمان تنظیم مقررات تعرفه اینترنت نامحدود را به شرکت مخابرات ابلاغ کردو هیچ ابلاغیه ای در سایت های خبری مبنی بر کاهش دانلود شبانه کاربران نیز وجود ندارد ولی شرکت مخابرات بدلیل آنچه گفته می شود سازمان به آنها ابلاغ کرده است تمامی دانلود شبانه های کاربران را محدود کرده و تعرفه نامحدود را با تعرفه گرانتر و با حجمی ناچیز به کاربران پیشنهاد می دهد.

امروزه با توجه به ورود تلفن ها و تلویزیون های هوشمند ، تبدیل سیستم های آفلاین به سیستم عامل های آنلاین و ... و از طرفی ورود شبکه های اجتماعی مصرف اینترنت در همه دنیا افزایش پیدا کرده که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست ، در این میان دولت یازدهم هم با افزایش پهنای باند و ابلاغ تعرفه های جدید و دستور ارزان تر شدن اینترنت را به شرکت های مختلف ارائه دهنده من جمله مخابرات ارائه داده است.

متاسفانه برخلاف شرکت های خصوصی که در بیشتر استان ها بخصوص آذربایجان غربی شانسی برای ارائه خدمات بر روی بستر فیبر نوری ندارند و کاربران نیز تمایل زیادی برای دریافت خدمات از آنها دارند شرکت مخابرات در حرکتی شاید خودجوش ، با ارائه بسته های محدود و با حجم اندک و دریافت درآمدی سرشار از این راه ، ضرر خود از کاهش شدید مکالمات تلفنی و ارسال sms را جبران می کند.

این حرکت مخابرات بنوعی کمپین ارائه بسته های محدود و گران تر بجای بسته های متنوع و مناسب طیف های مختلف کاربران است که باعث نارضایتی بیش از پیش مردم بویژه جوانان و شرکت های مختلف را در پی داشته است.

از طرفی دیگر شرکت مخابرات آذربایجان غربی در حالی که بعد از نامه نگاری مبنی بر نبودن طرح های متنوع ، بسته های حجم بالایی را در سایت خود قرار داده است (تعرفه های اینترنت پرسرعت آذربایجان غربی) ولی بسیاری از این طرح های در اختیار کاربران قرار نمی گیرند و تنها به این نکته بسنده می شود که فعلا ابلاغی برای این طرح ها بدستمان نرسیده است.

در سوالی از شرکت های مخابرات استان های دیگر متوجه شدیم که بسته نامحدود برای سرعت های کمتر از 1 مگابایت بر ثانیه برای کاربران و تا 2 مگابایت بر ثانیه برای کاربران تجاری ارائه می شود که متاسفانه در آذربایجان غربی حتی سرعت پایه 512 کیلوبایت بر ثانیه هم جزو طرح های قابل ارائه نیست.

پاسخ مسئولین مخابرات استان مبنی بر اینکه شرکت های خصوصی امکان ارائه اینترنت نامحدود را با بسته های ویژه دارند تنها یک جمله بود : شرکت های خصوصی طرح ها را بنام نامحدود ولی بصورت کاملا محدود با سرعت پائین تر از قرارداد ارائه می دهند.

قرارگیری زیرساخت اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت در اختیار شرکت مخابرات و نبود اصل رقابت در بین شرکت ها بدلیل در اختیار داشتن بخش در یک شرکت کاربران اینترنت روزبه روز با مشکلات بیشتر ، امکاناتی کمتر ، کیفیتی ضعیف تر همراه با قیمتی گرانتر مواجه میشوند که نیازمند توجه جدی سازمان تنظیم مقررات و نهادهای بالاتر را می طلبد.

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند