۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

زنی که باعث بازنشستگی فرگوسن شد

سر الکس فرگوسن درباره دلایل جدایی اش از جمع شیاطین سرخ گفته است.
کد خبر : ۲۵۹۱۵۱
صراط: سر الکس فرگوسن درباره دلایل جدایی اش از جمع شیاطین سرخ گفته است.

هشتمین روز ماه می سال 2013 هرگز از ذهن طرافداران منچستر یونایتد پاک نمی شود. روزی که سر الکس فرگوسن از کار بازنشسته شد و با منچستر از دنیای فوتبال کنار رفت. فرگی در جدید ترین مصاحبه خود با نشریه تلگراف راز جدایی از یونایتد را گفته است. فرگوسن کسی را عامل جدایی اش از منچستر می داند که هیچ مسئولیتی در باشگاه نداشت بلکه یکی از اعضای خانواده او بود. فرگوسن فاش کرده است که اگر خواهر دو قلوی همسرش فوت نمی کرد، از کار در منچستر یونایتد بازنشسته نمی شد. پیرمرد اسکاتلندی 26 سال روی نیمکت اولدترافورد نشست و 38 جام مختلف برای شیاطین سرخ بدست آورد. فرگی می گوید : « اگر خواهر دو قلوی همسرم فوت نمی کرد، همچنان مربی منچستر بودم. یک شب دیدم همسرم در حال تماشای تلویزیون است و به سقف زل زده است. من می دانستم با فوت خواهر دو قلویش خیلی تنها شده است. وقتی تصمیم خود برای بازنشستگی را به او گفتم هیچ مخالفتی نکرد. معلوم بود که او هم می خواهد من بیشتر در کنارش باشم. »

وقتی دوران فرگی در یونایتد به پایان رسید، دیوید مویس هدایت شیاطین سرخ را به عهده گرفت. عملکرد مویس انقدر بد بود که بنر های « یک انتخاب » بر علیه مویس در اولدترافورد نصب شود و او را بعد از 10 ماه فراری دهد. بعد از این که منچستر حتی سهمیه لیگ قهرمانان را هم کسب نکرد، همه یاد روز های خوب تیم با فرگوسن افتادند و برای او دلتنگ شدند. سر الکس در ادامه مصاحبه خود می گوید : « من می دانستم قرار است بازنشسته شوم اما باز هم سعی داشتم کار های جدیدی با شاگردانم انجام دهم. اتوبوس تیم ما رو به جلو حرکت می کرد. در طول پیمودن راهی که شروع کرده بودیم، هیچکس جا نمانده بود و همه خوشحال بودند. »

منچستر هم اکنون تحت هدایت لوییز فن خال است و این مربی هلندی تیم را کمی به روز های خوب خود برگردانده است و با تزریق جوانان طرفداران را به آینده خوشبین کرده است.