۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
به نام مردم به کام خودم!

"دلواپس خودرو" یا "دل نگران انتخابات"؟

ماجرا جایی جالب تر می شود که بدانیم یکی از دوستان و نزدیکان این نماینده فخیمه در دولت قبل، سهام کارخانه ای را می خرد که به واسطه قول و قرارهای اولیه با تیم مدیریتی وقت یکی از خودروسازها .....
کد خبر : ۲۶۳۵۰۹
"گروه اقتصادی صراط" - عملکرد غیر قابل دفاع و پر فراز و فرود خودروسازان در دهه های گذشته به گونه ای بوده است که منتقدان و البته تخریب گران برای نقد یا تاختن بر این صنعت کار دشواری نداشته و ندارند و تنها کافی است اراده کنند!

در یکی دوماه اخیر نیز موجی در نرم افزارهای پیام رسان به راه افتاد و کاربران فضای مجازی به بهانه یک کمپین، فرصتی پیدا کردند تا گلایه های چند ساله خود را نسبت به خودروسازان روا دارند. و البته در این میان واکنش های نسنجیده و عجولانه وزیر صنعت و یا برخی سودجویان صنعت خودرو بیشتر بر موج مخالفت مردم و قدرتمند تر شدن کمپین های نخریدن خودرو افزود .

اما آنچه با اندکی تامل بیشتر در این گیرو دار مورد توجه قرار می گرفت، موج سواری عده ای معلوم الحال بر این حرکت اعتراضی و مردمی بود. موج سواری هایی که بنای آن بر «تکرار حرف های مردمی با آب و تابی سازمان یافته» بود. برگ برنده این موج سواران هم این بود که خود را دلسوز مردم نشان داده و ندای «وا مردما» سر دهند اما در پس این ویترین سازی ها به دنبال بهره برداری های شخصی و سودجویی های باندی بودند .

در این میان یکی از افرادی که به شدت در مصاحبه و اظهار نظر هایش خودرو سازان را به باد انتقاد می گیرد فردی است که اینروزها در قالب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان معرفی می شود ، این در حالی است که این کمیته گزارش خود را حدود یک سال پیش نهایی کرده و ارائه داد و عملا پس از انتشار گزارش نهایی چنین کمیته ای وجود خارجی ندارد .

اما این تنها ویژگی این فرد نیست. جستجو برای یافتن و خواندن نظرات او نشان می دهد که نزدیک به 70درصد مصاحبه ها و حرف های وی تنها از سوی یک رسانه انجام و منتشر شده است!

 ماجرا جایی جالب تر می شود که بدانیم یکی از دوستان و نزدیکان این نماینده فخیمه در دولت قبل، سهام کارخانه ای را می خرد که به واسطه قول و قرارهای اولیه با تیم مدیریتی وقت یکی از خودروسازها و قول های حمایتی دولت، پس از راه اندازی پرحرف و حدیث این کارخانه خودروسازی، شرکت خودرو ساز مطرح از ادامه همکاری با فرد مذکور خودداری می کند .
علت این قطع همکاری این بود كه در چند كيلومتري اين سايت توليدي یک کارخانه خودروسازی موازی وجود دارد كه سالهاست مشغول به فعاليت بوده است.

این توقف همکاری با مالک متمول خریدار کارخانه خودروسازی شعبه آذربایجان، در سال های اخیر بارها به عنوان کارشناس، صنعتگر، مهمان، منتقد، مشاور و ... در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور داشته و به اظهارنظر نیز پرداخته است!

به هر حال با یک بررسی مختصر متاسفانه به وضوح مشخص است که برخی از هجمه ها و حمله ها علیه صنعت خودرو ، پشت نقاب دلسوزی برای مردم است اما در حقیقت برای منفعت طلبی های شخصی و باندی بوده و در این میان تنها مساله ای که مهم نیست افکار عمومی و ضربه زدن به اعتماد مردم است .