۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳

شبه جزیره کریمه در تاریکی فرو رفت

تنها ایستگاه‌های باقی مانده برای انتقال برق از اوکراین به شبه جزیره کریمه هم شنبه شب منفجر شد تا این منطقه به طور کامل در خاموشی فرو رود.
کد خبر : ۲۶۹۹۶۱

صراط: قطع شدن خطوط انتقال برق به جزیره کریمه از استان «خرسون» اوکراین، موجب شده تا بیش از 2 میلیون نفر در خاموشی فرو روند. 

رسانه‌های روسی می‌گویند این اقدام که از خاک اوکراین صورت گرفته، احتمالا عمدی بوده است. گروهی موسوم به «حصر مدنی کریمه» که متشکل از تاتارهای کریمه است، تصویری از یکی از ستون‌های برق که سیم‌های آن قطع شده، منتشر کرده، اما مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری تاس روسیه با اعلام اینکه دو ایستگاه انتقال برق به کریمه منفجر شده‌اند، نوشته است که در پی این حادثه برق کریمه به طور کامل قطع شده است. 

وزارت انرژی کریمه اعلام کرده است که تلاش می‌کند برق بیمارستان‌ها و اماکن مهم را برقرار کند، اما مشخص نیست که برق کل شبه جزیره چه زمانی وصل شود. 

دو روز قبل هم در حادثه‌ای مشابه، دو ایستگاه انتقال برق به کریمه منفجر شده بود. برق کریمه از طریق 4 ایستگاه تأمین می‌شود، که حالا با تخریب دو ایستگاه باقی مانده به طور کامل قطع شده است. 

شبه جزیره راهبردی کریمه که محل استقرار ناوگان دریای سیاه روسیه است، در سال 2014 پس از بروز ناآرامی در اوکراین، به درخواست ساکنانش و طی یک همه‌پرسی به فدراسیون روسیه پیوست.

با این حال کی‌یف هنوز این مسئله را نپذیرفته و کریمه را بخشی از خاک خود می‌داند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در مناطق شرقی اوکراین، هر روز تنش در مرز روسیه افزایش می‌یابد.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند