۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

توضیحات تاج درخصوص جلسه امروزمجمع

رئیس سازمان لیگ با اشاره به جوانگرایی در لیگ تاکید کرد که بعضی از بازیکنان پرسپولیس و استقلال را شناخته شده نیستند.
کد خبر : ۲۷۶۱۳۷

صراط: مهدی تاج در رابطه با تعطیلی لیگ و انتقاداتی که مربیان از تعطیلات بیش از حد این مسابقات دارند، اظهار داشت: در لیگ امسال یکسری بحث‌های سخت‌افزاری انجام شده است که می‌توان به دربی‌های برگزار شده، افتتاحیه، اختتامیه و جشن برترین‌ها که از ضروریات یک لیگ است، اشاره کرد. این کارها باید انجام می‌شد که خوشبختانه انجام شده است.

وی با اشاره به بحث جوان‌گرایی در لیگ گفت: ما امسال بحث جوان‌گرایی در لیگ و کاهش هزینه‌ها را داشتیم. کاری به استقلال خوزستان ندارم، اما پرسپولیس و استقلال بازیکنانی دارند که اسم برخی از آنها را نشنیده‌ایم و نمی‌دانیم چه بازیکنانی هستند. بنابراین فرق لیگ سال گذشته با امسال به نیمکت و درون زمین برمی‌گردد. سال گذشته نیز جوان‌گرایی داشتیم، اما روی نیمکت تیم‌ها جوان‌گرایی صورت گرفته بود و درون زمین جوان‌گرایی نداشتیم. امسال درون زمین هم جوان‌گرایی داریم و شاهد بازی کردن یکسری بازیکنان جوان هستیم.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به حضور بازیکنان جوان در تیم امید تصریح کرد: بحث بعدی ما بین تیم امید و تیم ملی بزرگسالان است. پیش از این بحث سر حضور برخی بازیکنان تیم ملی در تیم امید بود و اختلافاتی به وجود آمده بود، اما اکنون آنقدر در زمینه بازیکنان جوان داریم که حتی می‌توانند تیم «ب» را تشکیل دهند.

تاج در خصوص تعامل سازمان لیگ با باشگاه‌ها عنوان کرد: خوشبختانه کمتر کسی از مدیران و مردم پیدا می‌شود که بگوید سازمان لیگ با تیم امید یا تیم ملی بزرگسالان همکاری نکرده است، یا اینکه تیم امید و بزرگسالان گلایه‌ای از عدم همکاری سازمان لیگ داشته باشند. عرف این است که مسئولان سازمان لیگ برنامه‌ریزی‌های خودشان را برای تیم امید و بزرگسالان را به باشگاه‌ها بدهند، ما دو مدل از برنامه‌ها را برای باشگاه‌ها ارسال کردیم و به آنها گفتیم اگر قرار است تیم فوتبال امید بخواهد پس از سال‌ها موفق باشد باید حداقل‌هایی به آنها بدهیم و یکی از برنامه‌ها مورد اقبال باشگاه‌ها قرار گرفت. 

وی ادامه داد: ما همکاری لازم را کرده‌ایم اما درباره تعطیلی لیگ شک نکنید که برخی انتقادها غلط است، چون برنامه‌ها به باشگاه‌ها ارسال شده بود و می‌توانستند همان زمان برای تعطیلات لیگ برنامه بازی‌های دوستانه و اردوها را برای خود ایجاد کنند. در گذشته برنامه‌ها سه هفته به سه هفته در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گرفت، اما اکنون برنامه‌ها به صورت کامل در اختیار باشگاه‌هاست و تنها 7.7 درصد برنامه‌ها را تغییر دادیم. این تغییرات می‌تواند شامل شامل جوی باشد و دیدار نفت و استقلال اهواز را امروز برگزار کنیم. بنابراین برنامه‌ای که انجام شده به باشگاه‌ها ارسال شده است.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به تعطیلاتی که برای تیم ملی بزرگسالان شده است، گفت: فیفادی 10 روز است و مثل سابق یکی دو روز نیست، یعنی این 10 روز طبیعی است، در لیگ‌های معتبر دنیا هم شاهد این هستیم که هفته 15 و 16 خود را پشت سر گذاشته‌اند و آنها برنامه‌های فیفا دی خودشان را داشته‌اند، قبول دارم ممکن است به خاطر یکسری مسیرهای رفت و آمد 10 روز ما به 14 روز تغییر کند و تعطیلات زیاد باشد. این اعتقاد درست است ولی نمی‌توانیم بگوییم در هیچ جای دنیا تعطیلی نداریم. 

تاج خاطرنشان کرد: سازمان لیگ با تیم امید نیز همکاری لازم را انجام داد، باشگاه‌ها هم واقعا همکاری کردند و بازیکنان‌شان را در اختیار تیم امید قرار دادند، اگر پشتیبانی نباشد کارها روال خود را در پیش نمی‌گیرد، پیش از این مشکل حضور بازیکنان سرباز و بعضا مشکلات گذشته را داشتیم اما اکنون مشکلات به حداقل رسیده و باید از همه مجموعه‌ها که همکاری لازم را انجام دادند تشکر کرد. باید بین اختلاف بین فدراسیون و کمیته‌ها و وزارت ورزش کم شود تا نتیجه موفقیت تیم امید باشد. 

وی در رابطه با جلسه مجمع عمومی سازمان لیگ گفت: ما امروز انتخاب چند نفر از اعضا را خواهیم داشت، دو عضو از خود مجمع خواهند بود که یک نفر نماینده باشگاه‌ها و یا مدیران باشگاه‌ها و دیگری از هیئت‌ها خواهد بود. رئیس فدراسیون نیز دو نفر را پیشنهاد می‌دهد تا با خود من پنج نفر شویم. افرادی که از سوی رئیس فدراسیون پیشنهاد می‌شوند باید از طریق مجمع انتخاب شوند.

منبع: تسنیم