۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
رئیس دستگاه قضا خطاب به رسانه ها:

بسياري از تنش‌ها و کشمکش‌ها ناشي از عدم اعتدال است

مقام معظم رهبري سالها پيش مسئله تهاجم و شبيخون فرهنگي را به مسئولين تذکر و دستور داده بودند که در اين جهت اقدامات لازم بعمل آورند. اما متأسفانه عده‌اي، مخصوصاً در فضاي اصلاحات اين سخنان را درست تلقي نکردند حتي برخي اصلاً منکر شبيخون فرهنگي شدند ولي واقعيت اين است که امروز ما به روشني اين مسئله را در مي يابيم.
کد خبر : ۲۸۱۴۸

به گزارش صراط نیوز به نقل از روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه آيت ا... لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي رسانه‌ها و مسئولان را مخاطبان اصلي سخنان مقام معظم رهبري در توجه به «انصاف و اعتدال» در عملکرد‌ها و ارزيابي‌ها بر شمرد و افزود: متأسفانه در فضاي فعلي کشور بسياري از تنش‌ها و کشمکش‌ها ناشي از همين عدم اعتدال است و اگر ما در سخنانمان، اعتقادمان و در ارزيابي‌مان جهات اعتدال و انصاف را مراعات کنيم بسياري از اين تنش‌ها از ميان خواهد رفت. اميدواريم که هر کسي در هر شأن و مقامي که هست به نکات مد نظر در سخنان اخير مقام معظم رهبري توجه کند و با پرهيز از سياه نمايي، کارهاي بسيار بزرگ و مثبتي را که انجام شده و مي‌شود نيز منعکس ‌کند.

رئيس قوه قضاييه به بحث نفوذ دشمن در فضاي رسانه‌اي کشور نيز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري سالها پيش مسئله تهاجم و شبيخون فرهنگي را به مسئولين تذکر و دستور داده بودند که در اين جهت اقدامات لازم بعمل آورند. اما متأسفانه عده‌اي، مخصوصاً در فضاي اصلاحات اين سخنان را درست تلقي نکردند و حتي برخي اصلاً منکر شبيخون فرهنگي شدند ولي واقعيت اين است که امروز ما به روشني اين مسئله را در مي يابيم.

آيت ا... لاريجاني گسترش فضاي رسانه‌اي و حجم انبوه مبادله  اخبار و اطلاعات در جامعه را فرصتي  براي شبيخون فرهنگي دشمن دانست و تأکيد کرد: امروز  براي همه روشن است که اينترنت و ماهواره چه آثار مخربي بر  نسل جوان ما دارد و چگونه ارزشهاي تحميلي را براي فرزندان ما به همراه مي‌آورد و چه وسوسه‌هاي شيطاني را جايگزين ايمان و يقين مردم ما مي‌سازد و اين مسئله‌اي است که واقعاً هشدارآميز است و همه ما مسئولان بايد براي مقابله با اين شبيخون فرهنگي رسانه‌اي، برنامه‌ريزي و اقدام کنيم تا با حفظ انسجام بتوانيم هويت ديني و هويت انساني ملت خود را حفظ کنيم.

 رئيس قوه قضاييه شناخت عمق و ماهيت حرکت‌هاي اسلامي منطقه را وظيفه‌اي بر دوش مسئولان نظام عنوان کرد و گفت: حرکت‌هاي اسلامي در کشورهاي منطقه يک حرکت تاريخي است که با الگوبرداري از انقلاب کشور ما شکل گرفته و شناخت اين حرکت تاريخي براي مسئولان نظام ما يک فريضه و يک واجب است و در مقابل، نشناختن اين امر موجب خسارتهاي جبران ناپذير خواهد بود و موجب مي‌شود که ما نتوانيم در تعامل صحيح با کشورهاي منطقه برنامه‌ريزي درستي بکنيم.

آيت ا... لاريجاني برخورد دوگانه غرب و کشورهاي منطقه با حوادث رخ داده در کشورهاي بحرين و سوريه را يادآور شد و افزود: در پشت اين برخوردها، حرکت‌ها و توطئه‌هاي کشورهاي غربي کاملاً ملموس است. برخي از اين کشورها سفرايشان را در حالي از سوريه به اين ادعا که در آنجا تظاهرات سرکوب شده، فراخوانده‌اند که خودشان به بحرين لشکر‌کشي کردند و مردم مسلمان آنجا را به خاک و خون کشيدند و ماه‌هاست که اين مردم در پي احقاق حق ساده خود يعني حق تعيين سرنوشت خودشان هستند؛ اما عده قليلي بر اکثريت مخالفان آنجا حکومت مي‌کنند. اينگونه کشورها چه حقي دارند که بگويند در فلان نقطه دنيا تظاهرات سرکوب شده است.

رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: پيداست که اين يک حرکت منسجم و هماهنگ با کشورهاي غربي است که منافع خودشان را در خطر مي‌بينند و ما اين دوگانگي در رفتار را محکوم مي‌کنيم و علت فشار آوردن بر سوريه را عمدتاً بخاطر مقابله سوريه با رژيم اشغالگر قدس مي‌دانيم چون در ميان کشورهاي عربي تنها کشوري است که در مقابل اسرائيل ايستاده است.

آيت ا... لاريجاني در ادامه سخنان خود به کشف محموله نه تني مواد مخدر در کرمان اشاره کرد و افزود: مسئله مواد مخدر يک معضل در کشور ما است که در اين چند سال اخير هم شدت پيدا کرده است. پيدا شدن چنين محموله‌اي از مواد مخدر چيزي فراتر از يک قاچاق عادي مواد مخدر است. مخصوصاً اگر به مسئله کشت فراوان خشخاش در افغانستان توجه کنيم که در دوره سيطره آمريکا چندين برابر شده است.

آيت ا... لاريجاني بحث مواد مخدر در ايران را وراي مباحث و سودهاي اقتصادي دانست که عايد عوامل مافيايي آن مي‌شود بلکه به نظر مي رسد اين امر وسيله و بستري براي تخريب کشور سربلند ما است.

آيت ا... لاريجاني گفت: به نظر مي‌رسد که حمل و ورود محموله‌هاي بزرگ اين چنيني به کشور بدون پشتوانه از ناحيه قدرت‌هاي بزرگ و فراتر از قاچاقچيان معمولي، امکان‌پذير نباشد.

آيت ا... لاريجاني در پايان با تبريک روز خبرنگار گفت: نظام جمهوري اسلامي، نظامي پايبند به آزادي‌هاي قانوني است و از جمله اين آزادي‌ها هم آزادي اخبار و آزادي جريان اطلاعات در حد و حيطه قانوني‌ است. وجود خبرنگاران شجاع و صادق به شفاف سازي در امورکشورداري کمک مي‌کند و موجب شناختن نقايص و کاستي‌هاي کشور مي‌شود و از اين جهت خدمت بزرگي به نظام است و از زحمات تمام خبرنگاران که در حيطه‌هاي مختلف و در عرصه‌هاي گوناگون در گذشته و حال مانند دفاع مقدس فعاليت کرده و مي‌کنند تشکر مي‌کنيم.

رئيس قوه قضاييه رعايت اخلاق حرفه‌اي رسانه‌اي را وظيفه تمام رسانه‌ها و خبرنگاران دانست و اظهار داشت: اخلاق حرفه‌اي مسئله مهمي است که همه ما در هر حرفه‌اي هستيم بايد رعايت کنيم. مخصوصاً در فضاي رسانه‌اي کشور که فضاي حساسي است، هرگونه اخبار که موجب تفرقه افکني و اختلاف شود برخلاف مصالح و امنيت کشور است و ملاحظه مصالح عمومي و ملي کشور بر هر امر ديگري مقدم است.

آيت ا... لاريجاني رسانه‌ها را به پرهيز از تخريب شخصيت‌ها و چهره‌ها فراخواند و گفت: رسانه‌ها محل اطلاع‌رساني صحيح است و ما اميدواريم که فضاي تخريب شخصيت‌ها در کشور توسعه پيدا نکند.

آيت ا... لاريجاني توجه و کمک به قحطي زدگان سومالي را وظيفه‌اي انساني توصيف کرد و گفت: واقعاً اين فاجعه عظيم در آفريقا، براي همه انسان‌ها و خصوصاً ما مسلمان‌ها فاجعه سنگيني است  و اميدواريم که کشورها و خصوصاً ملت هاي مسلمان به داد اين قحطي زدگان برسند.

در پايان سخنان رئيس قوه قضاييه مقرر شد مسئولان عالي قضايي سه روز از حقوق خود را براي کمک به قحطي زدگان سومالي اختصاص دهند.

در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي رئيس سازمان زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور گزارشي از وضعيت زندانهاي کشور ارائه داد و بر ضرورت توجه به وضعيت زندانها تأکيد کرد.

نظرات بینندگان
ارام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
در خصوص دیه 90 میلیونی قوه قضاییه باید گفت:شاید قیمت شتر و دیه بتواند به مسولین بگوید که تورم حقیقت دارد.
اسلام دیه ای وضع نکرده که مسلمان با ماهی 400 تومان حقوق 20 تا 40سال طول بکشد تا دیه یک قتل غیر عمد مثل تصادف را بدهد.پس حقوقها مشکل دارد،تورم داریم،مردم مشکل دارند.اگر حقوق نمی دهید لااقل دلداری بدهید.