۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

ساخت خودروهای بدون آینه در ژاپن

شرکت‌های خودروسازی امیدوار هستند در آینده نزدیک، آینه‌های خودروها را حذف و آن‌ها را با دوربین جایگزین کنند.
کد خبر : ۳۰۸۶۰۹
صراط: ژاپن در تلاش است تا هرچه سریعتر فناوری آینه های مدرن و دوربینی را در خودروهای خود مورد استفاده قرار دهد. 

به گزارش وبسایت اوتونیوز، خودروهای بدون آینه، سال ها است که در کشورهای مختلف در مراحل طراحی ارائه شده اند؛ اما تاکنون در هیچ یک از کشورها به صورت قطعی مورد استفاده قرار نگرفته اند.

ماه گذشته، طرح استفاده از دوربین به جای آینه در ژاپن به واقعیت نزدیک تر شد. احتمال صدور مجوز استفاده از دوربین به جای آینه، باعث شد تا بسیاری از تولید کنندگان خودرو به دنبال گسترش فعالیت های خود در این زمینه بیافتند.

استفاده از دوربین به جای آینه می تواند در امنیت و مصرف سوخت خودروها تاثیرگذار باشد. دوربین ها می توانند زوایای بیشتری را نسبت به آینه ها پوشش دهند و بسیاری از نقاط کور آینه ها را از بین ببرند. آن ها همچنین با مشکلاتی همانند بازتاب نور، مه و یا تاریکی مواجه نمی شوند. استفاده از دوربین، بدنه خودرو را آیرودینامیک تر کرده و مصرف سوخت آن را نیز کاهش می دهد.

دوربین های استفاده شده در قسمت پشت وسایل نقلیه می تواند زاویه دیدی برابر با 160 درجه را به رانندگان ارائه دهد. 

شرکت ایشیکو، تولیدکننده آینه و نورپردازی خودروها، اولین محصول خود را به صورت آینه ای ارائه داده که می تواند با یک کلیک به مانیتوری برای دوربین قرار گرفته در عقب خودرو تبدیل شود. این محصول اکنون در خط تولید قرار دارد و در ماه اوت در خودروهای تولیدی ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرد. 

قانون‌گذاران ژاپنی اجازه ساخت خودروهای بدون آینه را از تاریخ 17 ژوئن صادر کردند. شرکت ایشیکو اعلام کرده آمریکا احتمالا در سال 2018 استفاده از این فناوری را آغاز می کند و چین نیز در سال های پس از آن به استفاده از دوربین به جای آینه رو می آورد.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم