۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵

دامي به نام مالزي!

کد خبر : ۳۱۰۰۴

به گزارش صراط نیوز به نقل از کیهان، در حالي كه برخي منابع غربي از افزايش مهاجرت ايرانيان به مالزي براي زندگي و تحصيل خبر مي دهند، كارشناسان آگاه معتقدند مالزي در حال تبديل شدن به يك دام براي خانواده ها و بويژه جوانان ايراني است.
گزارش هاي موجود نشان مي دهد اخيرا مهاجرت به مالزي براي زندگي و تحصيل در ميان ايرانيان گسترش قابل توجهي يافته است. برخي خانواده هاي ايراني با اين تصور كه اولا مالزي كشوري اسلامي است و موازين شرعي در آن رعايت مي شود و ثانيا دانشگاه هاي اين كشور داراي اعتبار بين المللي و سطح آموزش بالا هستند، فرزندان خود را براي تحصيل راهي اين كشور مي كنند و برخي ديگر فراتر رفته و با فروش تمام دارايي خود، مالزي را به عنوان محل زندگي خويش انتخاب مي نمايند.اين در حالي است كه منابع مطلع مي گويند تصويري كه از مالزي در ذهن جامعه ايراني ساخته شده مطلقا صحيح نيست و اين كشور با روند فعلي تبديل به دامي خوفناك براي جوانان و خانواده هاي ايراني خواهد شد.كارشناسان مي گويند اولين نكته اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه محيط جامعه مالزي به هيچ وجه متناسب با ذائقه مردم مومن ايران نيست و مراكز و خانه هاي فساد در این كشور چندين برابر مساجد، مدرسه ها و حتي دانشگاه هاست.نكته ديگري كه اين كارشناسان بر آن تاكيد دارند اين است كه برخلاف تبليغات سودجويانه فعلي دانشگاه هاي مالزي از سطح علمي بسيار پاييني برخوردارند و گزارش هاي متعددي وجود دارد كه نشان مي دهد اين دانشگاه ها به لحاظ اخلاقي هم از وضعيتي فاجعه بار رنج مي برند.مسئله بعدي كه كارشناسان درباره آن به طور جدي هشدار مي دهند اين است كه اخيرا كشور مالزي تبديل به جولانگاه ضد انقلاب، مفسدان اقتصادي گريخته از ايران و عناصر فتنه گر شده است كه با توجه به ماهيت ضد ايراني آنها مي تواند باعث بدنامي ايرانيان در نگاه مردم مسلمان مالزي شود. اين موضوعي است كه حتي گزارش هاي منابع غربي هم آن را تاييد مي كند. به عنوان نمونه، هفته نامه تايم روز 6 شهريور در گزارشي تاكيد كرد كه ضد انقلاب مخالف نظام جمهوري اسلامي به سمت مالزي سرازير شده اند. تايم نوشت: «بيش از 60 ايراني در محلي در حومه كوالالامپور پايتخت مالزي در حال دوبله كردن موسيقي برزيلي،كارتون هاي ژاپني و موزيك هاي آمريكايي براي شبكه ماهواره اي جم تي وي (GEM TV ) هستند. اين شبكه كه مقرش در دوبي است، از ايستگاهي در مالزي براي ايراني ها برنامه پخش مي كند». تايم ادامه داد: «اين كشور آسياي جنوب شرقي به گفته عابد رنگ آميز مسئول جم تي وي مكان فرود براي پرش از رژيم مذهبي ايران است»!
تايم همچنين با اشاره به آمار ايرانيان مقيم مالزي مي نويسد: «در حال حاضر، حدود 60 هزار ايراني در مالزي چند مليتي با اكثريت مسلمان تحصيل يا كار مي كنند و يا منتظر ويزا هستند. ايراني ها نزديك به 2000 بخش تجاري مالزي سهم و 15000 كرسي در دانشگاههاي اين كشور نيز دارند. ورود گردشگران از ايران سال گذشته با 3/14 درصد افزايش به 116 هزار نفر رسيده است».

برچسب ها: مالزی مهاجرت