۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

توضیحات وزیر اطلاعات درباره سفر یک سناتور به ایران

حجت الاسلام محمود علوی گفت: داباکیس سفر اولش در ایران در سال 1389 صورت گرفته است و دومین سفر وی نیز در 18 شهریور سال 95 صورت گرفته است.
کد خبر : ۳۲۹۹۷۱
صراط: حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه داباکیس سناتور آمریکایی قبلا نیز به ایران سفر کرده است اظهار کرد: داباکیس سفر اولش در ایران در سال 1389 صورت گرفته است و دومین سفر وی نیز در 18 شهریور سال 95 صورت گرفته است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: چطور ممکن است که سفر داباکیس در سال 89 که از 15 اردیبهشت تا 30 اردیبهشت بوده است در مقایسه با سفر 6 روزه در سال 94 کم اهمیت تر باشد و سفر گذشته وی چرا در سال 84 جنجالی نداشته است آیا احتمال نفوذ در آن سال وجود نداشته است.

وی اظهار کرد: چگونه ممکن است وزارت اطلاعات نسبت به ورود تروریست های داعش و تکفیری ها که بدون گذر نامه وارد مرزهای کشور ما می شود اشراف داشته باشد و با همکاری سایر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان نسبت به مقابله با آنها وارد عمل شود اما درباره ورود افراد با گذرنامه به کشور اطلاعی نداشته و حرکتی انجام ندهد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات درباره ورود جیمز دوباکیس سناتور آمریکایی و موریس اطلاع کافی داشته است و نسبت به ورود و خروج آنها به کشور و همچنین نحوه تردد آنها اشراف داشته است.

علوی با بیان اینکه ما نمی توانیم درباره مسائل امنیتی موضوعات بیشتری را مطرح کنیم افزود: اگر ما بخواهیم اطلاعات خود را به صورت گسترده تر بیان کنیم سبب می شود که اطلاعات دشمن کامل شود بنابراین صلاح نیست از تریبون عمومی برخی مسائل مطرح شود.