۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱

واکنش‌ها به هتاکی آل‌خلیفه علیه زنان

واکنشها به اقدام نیروهای امنیتی رژیم بحرین علیه زنان و تشبیه آن به وقایع زندان ابوغریب عراق،خنثی سازی سیاسی کاری آل خلیفه علیه برخی مناطق بحرین و ابراز تاسف از تایید احکام فعالان سیاسی از مهمترین تحولات بحرین است.
کد خبر : ۳۵۱۴۶

به گزارش صراط نیوز، مهر به نقل از شبکه المنار نوشت: مخالفان بحرینی مقیم خارج با صدور بیانیه ای اقدام هتاکانه نیروهای امنیتی بحرین علیه زنان را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است : بازداشت، توهین و بستن دستان زنان و انداختن آنها بر روی یکدیگر و فحاشی به آنها، نقض بی سابقه حقوق بشر است.

بیانیه فوق افزود: عاملان این اقدامات شنیع نمی توانند از پیگرد حقوقی و جزایی فرار کنند و آمریکا در این  اقدامات با رژیم بحرین همدست است.

در این بیانیه آمده است : سخنان "باراک اوباما" در سازمان ملل متحد حمایتی آشکار از این رژیم و بازگذاشتن دست آن برای سرکوب مردم بود و در واقع نادیده گرفتن واقعیتهای بحرین بود.

تحصن حوزه های علمیه بحرین

حوزهای علمیه بحرین در اعتراض به رفتارهای خشن و توهین نیروهای امنیتی بحرینی علیه زنان دست به تحصن زدند.تحصن کنندگان که در حوزه بابار تحصن کرده بودند در بیانیه پایانی خود خواستار آزادی کامل زنان از بازداشت و توقف اقدامات هتاکانه شدند.

تحصن کنندگان خواستار معرفی عاملان هتاکی به زنان شدند و از مجامع جهانی خواستند که به مسئولیت خود در قبال بحرین عمل کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است : خطاب به کسانی که مورد هتاکی قرار گرفتند اعلام می داریم که ما علما ساکت نخواهیم ماند تا مسببین هتاکی مجازات شوند.

"سید عبدالله الغریفی" از علمای بحرین گفت : مردم بحرین از طریق مسالمت آمیز و با حکمت و عقلانیت به اقدامات خود علیه رژیم بحرین ادامه می دهند

"حیدر الستری" عضو شورای اسلامی علمای بحرین تاکید کرد: حمله نیروهای امنیتی علیه زنان شرم آور و نشانه درماندگی رژیم است.

از سوی دیگر فعالان زن کویتی اقدامات نیروهای امنیتی علیه زنان را مشابه رسوایی زندان "ابوغریب" در عراق دانستند و با صدور بیانیه ای اعلام کردند: دنیا شاهد بود که چگونه فعالان زن در مجموعه "سیتی سنتر" در بحرین در مقابل دیدگان رهگذران بازداشت شدند.

این بیانیه افزود: نیروهای بحرینی پس از بازداشت زنان به آنها توهین کردند، دستان آنها را بستند و با صورت آنها را بر زمین انداختند که این واقعه یادآور جنایات رخ داده در زندان ابوغریب است.

فعالان کویتی بیان کردند: سازمانهای زنان در کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان اسلام باید اقدام جدی در برابر این اقدام انجام دهند.

مقابله با سیاسی کاری رژیم بحرین

خبر دیگر از بحرین اینکه "شیخ علی سلمان" دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین به همراه ساکنان منطقه قدیمی منامه برای خنثی سازی طرح رژیم در مجازات این منطقه خود به نظافت منطقه پرداختند. مقامات شهری با هدف مجازات مردم انقلابی، از ارائه خدمات شهری و جمع آوری زبانه ها خودداری می کنند.

"مجید میلاد" معاون رئیس فراکسیون پارلمانی بحرین هم با اشاره به این موضع گفت : وزیر شهرداری بحرین شایسته دریافت جایزه توسعه تمدن است، زیرا مجازات برخی مناطق مانند بخش قدیمی منامه و السنابس اقدامی برای مجازات همگانی است که به عنوان لکه ننگی بر جبین وزیر شهرداری باقی می ماند.

واکنش به تایید حکم فعالان سیاسی

از سوی دیگر جمعیت الوفاق ملی بحرین با صدور بیانیه ای تایید احکام فعالان سیاسی این کشور را محکوم کرد و آن را سیاسی دانست.

در بیانیه این جمعیت آمده است : صدور این احکام نشانه عمق بحران در بحرین است و وضع کنونی کشور نیاز به این احکام که دایره بحران را توسعه می دهد ندارد به ویژه اینکه همزمان با آن نیروهای امنیتی به مردم حمله می کنند، نخبگان و پزشکان و دانشجویان تحت فشار هستند و محاکمه غیر عادلانه آنها ادامه دارد.