۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱

قلع و قمع شرکت های هرمی

معاون مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی کشور از قلع و قمح شرکت های هرمی خبر داد و گفت: این شرکتها که از سال ۱۳۷۶ در ایران فعال شده بودند امروز در ضعیف ترین وضع و شرایط حداقلی قرار دارند.
کد خبر : ۳۷۴۵۵
به گزارش صراط ،‌ سرهنگ مهرداد امیدی در گفت وگو با رادیو اقتصاد گفت: فعالیت شرکت های هرمی ابتدا با نام پنتاگونا در کشور آغاز شد و در ادامه شکل فعالیت های خود را متنوع کرد.
وی افزود: دوره اوج فعالیت شرکت های هرمی در سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ بوده است و آمار آنها به ۱۱۰ شرکت های هرمی می رسید و با دسیسه ها و توطئه های متنوع و البته با ظاهری زیبا و فریبنده برخی افراد را جذب می کردند.
سرهنگ امیدی تصریح کرد: با توجه به برخوردی که در سال گذشته با مشارکت همه نیروهای مؤثر انجام شد دوره افول تدریجی شرکت های هرمی آغاز شد و در بدترین وضع و ضعیف ترین شرایط قرار دارند.
وی گفت : این شرکت ها برای جذب افراد ابتدا از طریق فامیل ، دوستی ، قومی وارد می شوند ، چون کسانی که ارتباط نزدیک و صمیمی دارند کمتر به فعالیت های شرکت های هرمی مظنون می شوند و شک می کنند.
مسئولان شرکت های هرمی در ادامه وارد قشرهای دانشگاهی شدند و مجامع کارگری هم مورد طمع شرکت های هرمی بوده است.
سرهنگ امیدی گفت: البته این اعتماد اولیه در ادامه با گسترش سوء ظن به ناامیدی و بی اعتمادی تبدیل می شود و وقتی اعتماد از یک حدی بگذرد و به اشباع برسد ، موقع نابودی شرکت هرمی فرا می رسد و در آن موقع تنش ها و درگیری ها و مشکلات آغاز می شود.
وی تصریح کرد : تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد افراد دارای ۲۰ تا ۳۰ سال بیشترین فراوانی را در میان جذب شدگان به شرکت های هرمی دارند و افرادی که بالای ۵۰ سال دارند ، کمترین جذب را تشکیل می دهند ، بیکاران هم مورد طمع شرکت های هرمی هستند و این شرکت ها حتی دوره های آموزش برگزار می کنند و اخیرا هم از طریق پیامک و اینترنت اقدام کرده اند که خوشبختانه با اطلاع
رسانی رسانه های گروهی تا حدود زیادی جلوگیری شده است.

برچسب ها: شرکت هرمی