۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

دشمنی با آمریکا نباید فراموش شود

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید کم‌ترین ارادت و محبت را نسبت به آمریکا داشته باشیم و آن را دشمن اصلی و شماره یک جامعه اسلامی و بشری بدانیم گفت: آمریکا چه با مشت آهنی بیاید چه با دستکش رنگین سبز و سرخ دشمن است و می‌خواهد دشمنی کند.
کد خبر : ۴۰۵۲۴۹

صراط: تادآیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه آمریکا با وجود ناکامی‌های فراوان در منطقه خاورمیانه باز هم دست‌بردار نیست و با به هم ریختن اوضاع داخلی ایران، اوضاع داخلی سوریه و اوضاع افغانستان به دنبال صید ماهی از آب‌گل‌آلود است اظهار داشت: دولت آمریکا بارها شکست خورده اما گویا خصلت آدم‌کشی و خون‌ریزی جز ذات این دولت است.

به گزارش تسنیم، نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ما باید کم‌ترین ارادت و محبت را نسبت به آمریکا داشته باشیم و آن را دشمن اصلی و شماره یک جامعه اسلامی و بشری بدانیم، افزود: آمریکا چه با مشت آهنی بیاید چه با دستکش رنگین سبز و سرخ دشمن است و می‌خواهد دشمنی کند و به دنبال پیشبرد اهداف خود است.

ایمانی با اشاره به روز تکریم مادران و همسران شهدا، عنوان کرد: این اسوه‌های فضیلت و این نمادهای ارزشی باید در جامعه مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند و مسئولان ذیربط باید این تکریم را به نحوی که می‌دانند دنبال کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به نزدیک شدن به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین، افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمایند خدا آن روزی  را نیاورد که سیاست مسئولین ما پشت کردن به دفاع از محرومین و روی‌آوردن به حمایت از سرمایه‌دارها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه این سخن نشان ‌می‌دهد که ترس امام خمینی (ره) از روزی است که مسئولان نظام به سمت اشرافیت و فراموش کردن محرومان بروند زیرا این روز روز بدبختی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: امید است که حرکت رسیدگی به محرومان و مستضعفان همچنان تداوم داشته باشد.

ایمانی با بیان اینکه انقلاب‌ها و تحولات مورد آسیب قرار می‌گیرند و موریانه‌هایی از اطراف به صورت پیدا و ناپیدا در حال تغییر دادن جهت اصلی انقلاب و متغیر ساختن هدف آن هستند، گفت: بنابراین تحولات و انقلاب‌ها نیاز به رصد و پایش دارند تا آسیب‌ آنها مشخص شود و مسئولان بدانند که چه مشکلی وجود دارد که انقلاب از هدف اصلی خود دور شده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انقلاب‌ها و تحولات به میزان وسعت و عمق اثرگذاری خود مورد آسیب درونی و بیرونی قرار می‌گیرد بنابراین اسلام و انقلاب نیاز به رصد پیوسته دارد تا خدایی نکرده به بیراهه نرود، عنوان کرد: تشریفات و تجمل‌گرایی یکی از آفات بزرگ انقلاب است اگر مسئولان ما با طبقات مرفه همنشین شدند و از طبقات محروم جامعه دور شدند یعنی انقلاب آسب پیدا کرده است.

ایمانی با بیان اینکه انحصارگرایی در معاملات نشان‌دهنده آسیب انقلاب است، افزود: اینها مواردی است که به جد باید رعایت شود به ویژه در شرایط امروز و برنامه‌ریزی‌هایی که دشمن برای بدبین کردن مردم به انقلاب اسلامی کرده است.