۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳

آن سوی حضور عادل در دورهمی/ چرا فردوسی پور پیشنهاد مدیری را پذیرفت؟

آن سوی حضور عادل در دورهمی/ چرا فردوسی پور پیشنهاد مدیری را پذیرفت؟
فردوسی پور به شرط حضور مدیری در ویژه برنامه اش، دعوت او برای «دورهمی» را پذیرفته است. فردوسی پور از حالا یک مهمان جذاب برای برنامه اش پشت دست دارد و از آن سو این حضور برای مدیری هم خالی از لطف نیست.
کد خبر : ۴۰۹۵۲۹
عادل فردوسی پور مهمان آخرین شب «دورهمی» شد و به قول مهران مدیری بالاخره به دام افتاد. مصاف این دو چهره محبوب جذاب از آب درآمد؟ عادل همانی بود که انتظار داشتیم؟ اصلا چه شد که او پذیرفت در برنامه حاضر شود؟

تهاتر با مدیری
عادل فردوسی پور بسختی تن به مصاحبه می‌دهد. گفت و گو‌هایی که از او سراغ داریم غالبا کوتاه است و بیش‌تر در حد اطلاع رسانی و توضیح درباره یک اتفاق مهم است. این نکته‌ای است که مهران مدیری خیلی زود به آن اشاره کرد و مصاحبه را هم از این همین جا شروع کرد. توضیحات فردوسی پور همانی بود که بار‌ها شنیده ایم و می‌دانیم چرا دوست ندارد وارد فضای مصاحبه شود. چرا عادل بالاخره دعوت مدیری را پذیرفت؟

اهمیت «دورهمی»، جایگاه مدیری و بازخوردی که این حضور دارد دلایل محکمی هستند، اما کافی نیستند. دلیل اصلی در میانه گفت و گو مشخص شد؛ جایی که کل کل فوتبالی فردوسی پور و مدیری گل گرده بود. عادل از حضور مدیری در ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ پرده برداشت و او را مهمان بازی ایران و اسپانیا دانست.

به این ترتیب مشخص شد فردوسی پور به شرط حضور مدیری در ویژه برنامه اش، دعوت او برای «دورهمی» را پذیرفته است. فردوسی پور از حالا یک مهمان جذاب برای برنامه اش پشت دست دارد و از آن سو این حضور برای مدیری هم خالی از لطف نیست.

تهاتر با رامبد
اتفاقی که جمعه شب رقم خورد و عادل فردوسی پور «با شرط» دعوت مهران مدیری برای حضور در «دورهمی» را پذیرفت نیز پیش از این سابقه داشته است. مجری «نود» بار‌ها از طرف رامبد جوان به «خندوانه» دعوت شد ولی باز هم به گفته رامبد، عادل بسختی به این دعوت پاسخ مثبت داد.

گفت و گوی عادل در واپسین روز‌های پخش «خندوانه» در مهرماه ۹۴ روی آنتن رفت. و، اما این بار ماجرای تهاتر عادل با رامبد چه بود؟ چند ماه بعد جواب مشخص شد؛ زمانی که شخصیت جناب خان در آخرین نود سال ۹۴، مهمان ویژه برنامه نوروزی عادل فردوسی پور بود. عادل به شرطی پذیرفته بود به «خندوانه» برود که جناب خان به نود بیاید. از قضا این مصاف تبدیل به یکی از برنامه‌های جذاب شد که یکی از دلایل آن اطلاعات فوتبالی محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان بود.

عادل چطور بود؟
فردوسی پور به دلیل مصاحبه‌های معدودی که انجام می‌دهد، این عطش را برای هواداران ایجاد کرده که در گفت و گو‌های غیرفوتبالی چه وجهی از خود را به نمایش می‌گذارد. آن چه در «دورهمی» دیدیم چند نکته جذاب داشت ولی بزعم برخی، عادل جلوی دوربین راحت نبود.

او با رامبد جوان مقایسه می‌شود که وقتی روبروی مهران مدیری نشست، خیلی زود فضا را شکست و با چند حرکت که فقط مختص خود اوست، صحنه را مال خود کرد. جوان به وقتش شوخ بود و در موقع لزوم جدی. البته که مدل شخصیت رامبد با عادل و خیلی‌های دیگر که روبروی مدیری کمی معذب بنظر می‌رسند، فرق دارد. با این حال فردوسی پور همانی بود که انتظار می‌رفت.

او حتی در «خندوانه» که رامبد زمین بازی را به طور کامل در اختیار مهمان می‌گذارد، همین شمایل را داشت. او در «دورهمی» به عادت ور رفتن با موبایل حین اجرای «نود» اشاره کرد و پذیرفت این عادت بدی است؛ تعریف کرد وسط اجرای برنامه بازی لیورپول تماشا می‌کرده، از سختی‌های «نود» گفت و ...

سن مبهم مدیری و ماجرای پوشش
برنامه آخر «دورهمی» چند اتفاق داشت که یکی از آن‌ها جشن تولدی است که در لحظه‌های پایانی مصاحبه مدیری با فردوسی پور گرفته شد. «ظاهرا» خود مدیری در جریان ماجرا نبوده و توسط همکاران غالفگیر شده است. گفته شد مدیری روز هجدهم فروردین پنجاه ساله می‌شود، اما کسی نمی‌داند این سن واقعی است یا نه! او چند وقت پیش وسط گفت و گو با رامبد جوان، شوخی - جدی گفته بود سال پیش و بعد از فوت کردن شمع پنجاه سالگی، به فلان و بهمان بیماری دچار شد.

بالاخره آقای مدیری سال پیش پنجاه ساله شد یا امسال؟ توی ویکی پدیا سال تولد مدیری ۱۳۴۶ قید شده و در سوره سینما ۱۳۴۰. با احستاب اولی او ۵۱ سال است و با استناد به دومی ۵۶ ساله. مدیری بالاخره چند ساله است؟ اصرار دارد سنش را پایین بیاورد؟...

پوشش مجری «دورهمی» در قسمت آخر هم سوژه شد. یکی از تماشاچی‌ها شلوار گشاد مجری را ایراد دانست که با تائید بقیه مواجه شد! در برنامه اول هم شریفی نیا تیپ مدیری در سری قبل را با لحن شوخ، زیبنده او ندانست. شوخی است دیگر.