۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰
همزمان با هفته سلامت؛

پزشک متعهد جان بیمار را از مرگ حتمی نجات داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جان یک مادر جوان را از مرگ نجات داد.
کد خبر : ۴۱۰۸۸۹

 ۱۷فروروین ۹۷ مادر بارداری در بیمارستان کهنوج فرزندش را به دنیا می آورد اما پس از زایمان خونریزی بیمار قطع نمی‌شود و حال بیمار بسیار نامساعد بوده.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پزشکان بیمارستان کهنوج نهایت تلاش خودرا برای نجات جان بیمار انجام می دهند اما خونریزی قطع نمی‌شود و وضعیت بیمار به شکلی بوده که امکان انتقال به بیمارستان مجهز وجود نداشته است.

پس از اطلاع دکتر علی سالاری مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و حضور بر بالین بیمار در بیمارستان کهنوج دستور اعزام بیمار به بیمارستان جیرفت توسط دکتر سالاری مقدم صادر می شود.

پزشکان بیمارستان کهنوج باتوجه به وضعیت وخیم و نامساعد بیمار و خونریزی مکرر و احتمال شوک ناشی از خونریزی این کار را خطرناک می دانند اما دکتر سالاری مقدم بر اعزام بیمار به بیمارستان جیرفت به جهت امکانات بیشتر بیمارستان مصر بوده و درخواست هلی کوپتر می دهد که با توجه به شرایط درخواست وی مبنی بر انتقال بیمار با هلی کوپتر صورت نمی پذیرد.

بیمار به همراه چند پرستار با آمبولانس به بیمارستان جیرفت اعزام می شود و دکتر سالاری مقدم با خودرو شخصی همراه آمبولانس حرکت کرده قبل از حرکت به سمت جیرفت ،بیمارستان امام را با تماس تلفنی مهیا و آماده پذیرش می کند و چند پزشک متخصص خارج از برنامه کاری را فرا می خواند ،به محض رسیدن بیمار به بیمارستان امام خمینی جیرفت سریعا عملیات درمان بیمار توسط پزشکان آغاز می شود.

دکتر ابوالقاسم امیر محمودی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت در این خصوص گفت: با هماهنگی انجام شده توسط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کادر درمانی بیمارستان امام خمینی آماده پذیرش بیمار موردنظر بوده و به محض رسیدن بیمار، تیم پزشکی برای نجات جان بیمار کارخود را آغاز می کنند و بعد از چند عمل جراحی موفقیت آمیز ، با تلاش پزشکان این مادر جوان از مرگ حتمی نجات پیدا می کند.

وی افزود: اگر تلاش دکتر سالاری مقدم واین تیم پزشکی نبود قطعا جان بیمار در خطر بود.

رئیس بیمارستان امام خمینی جیرفت از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و تیم پزشکی و کارکنان بیمارستان کهنوج ،بیمارستان امام خمینی (ره )و همچنین بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت تشکر و قدردانی کرد.

همچنین دکتر علی سالاری مقدم در پاسخ به این سوال که چرا این کار پرخطر را انجام دادید و اگر بیمار فوت میکرد چگونه پاسخ گو بودید؟ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کرمان گفت: باتوجه به اهمیت ویژه وزارت بهداشت نسبت به مراقب ویژه از زنان باردار که این موضوع اولویت اصلی طرح تحول سلامت می باشد، پس از اطلاع سریعا به بیمارستان کهنوج رفتم.

وی افزود:در بیمارستان کهنوج با وجود تلاش همکاران کادر پزشکی وضعیت بیمار بسیار وخیم بود و بیمار نیاز به انتقال به بیمارستان مجهز داشت اما باتوجه به شرایط نامساعد بیمار امکان انتقال بسیار خطرناک بود و من با اختیارات خودم و توکل بر خداوند گفتم اگر هم مشکلی پیش آید پاسخ گوی تمام موارد هستم و با توکل بر خدای رحمان و باتلاش همکاران کادر پزشکی جان یک انسان را که مادر جوانی است و فرزندش نیاز به مادر دارد نجات دادیم. وی از همکارانش در بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت و بیمارستان ۱۲فروردین کهنوج ،بویژه خانم دکتر صدیقی ،خانم دکتر محرابی و خانم دکتر زینلی تشکر کرد.

یاد آور می شود:بیمار بعد از چند روز بستری در بیمارستان امام خمینی و بیمارستان کاشانی جیرفت روز پنج شنبه ۳۰ فروردین به سلامت ترخیص شد.