۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

خاموشی های موردی در برخی مناطق زلزله زده کرمانشاه

خاموشی های موردی در برخی مناطق زلزله زده کرمانشاه
مديرعامل شركت توانير با اشاره به زمين لرزه رخ داده در استان كرمانشاه گفت: با توجه به فعايت های انجام شده در شبكه های انتقال و توزيع استان كرمانشاه كه از يكسال گذشته تاكنون در جريان بوده است، اكنون بحرانی در تامين برق مناطق زلزله زده نداريم.
کد خبر : ۴۴۱۵۵۸

محمدحسن متولی زاده اظهارداشت: در حالی که زمین لرزه باعث خارج شدن 4 پست فوق توزیع از مدار شده بود، این پست های برق سریع وارد مدار شدند.

به گزارش فارس مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که اکیپ های عملیاتی از کرمانشاه به مناطق زلزله زده اعزام شده اند، خاطرنشان کرد: همچنین استان های همجوار نیز در آماده باش به سر می برند تا در صورت نیاز به مناطق مذکور در استان کرمانشاه اعزام شوند.

*خاموشی های موردی در برخی مناطق زلزله زده

متولی زاده همچنین یادآور شد: برخی خاموشی های موردی نیز در برخی مناطق زلزله زده گزارش شده که عمدتا به دلیل ریزش دیوارها روی شبکه های فشار ضعیف رخ داده است اما به طور کلی بحرانی در تامین برق مناطق زلزله زده کرمانشاه وجود ندارد.

*شبکه های سیمی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شد

وی به پروژه هایی که از یک سال گذشته در مناطق سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی اجرا شده است اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تمام شبکه های این مناطق مقاوم سازی و بهسازی و همه شبکه های سیمی نیز به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: اینکه با وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 ریشتر، خاموشی خاصی در شبکه 20 کیلوولت وجود ندارد، نشانگر موفقیت برنامه ریزی ها و تلاش های شبانه روزی پرسنل صنعت برق در بخش های مختلف است.