۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷

برخورد قضایی با مفاسد اقتصادی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی به طور قاطعانه برخورد کند.
کد خبر : ۴۵۸۵۳

 به گزارش صراط به نقل از حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه سیستم قضایی کشور در تعقیب، دستگیری و مجازات متهم‌های پرونده اختلاس اخیر مصمم هستند و توفیق‌هایی نیز کسب کرده‌اند، اظهار داشت: باید مسئولان قوه قضاییه در دستگیری و مجازات متخلفان پرونده اخیر بیش از بیش جدی باشند تا نتیجه آن درس عبرتی برای سایر اخلال‌گران امور اقتصادی قلمداد شود.
وی با بیان اینکه تاکنون دولت و دستگاه قضایی کشور در برخورد و عقاب متخلفان و رسیدگی به این پرونده موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند، ادامه داد: برای اینکه انتظارات مردم در این حوزه به شکل مطلوب و اساسی عملی شود باید بیش از بیش در این زمینه و مواردی مانند این جرم اقدامات مقابله‌ای و پیشگیری در دستور کار قوه مجریه و قوه قضاییه قرار بگیرد.
این مسئول بر لزوم برخورد با مفاسد مالی کوچک تاکید کرد و گفت: اگر با اختلاس‌گران کوچک، کلاهبرداران جز، مفسدان اقتصادی ریز برخورد قاطعانه اعمال شود و مجازات‌های شدیدی برای چنین افرادی از سوی مبادی مربوطه اعمال شود جسارت برای تعرض به بیت‌المال ایجاد نمی‌شود.
وی نقطه اشتراک سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه را حراست از بیت‌المال عنوان کرد و گفت: هر یک از این سه قوه فلسفه وجودی متفاوت و مسئولیت‌های متفاوتی طبق قانون بر عهده دارند ولی حراست از بیت المال و تلاش در راستای احقاق حقوق اقشار مختلف مردم نقطه پیوند این سه قوه با یکدیگر محسوب می‌شود پس می‌طلبد همراهی و همدلی بیشتری با یکدیگر در همه عرصه‌ها نشان دهند.
این مسئول اشد مجازات برای متجاوزان به بیت‌المال را خواستار شد و تاکید کرد: باید مجازات‌های سنگین برای این قبیل افراد توسط ضابطان قضایی به موعد اجرا گذاشته شود، چرا که آنها ثروت ملی را برای حفظ منافع خود و تثبیت جایگاه خود به طور غیر منصفانه‌ای هزینه کرده‌اند.

 

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند