۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰
کمالی خبر داد؛

وجود ۳۰۰ ورزشگاه کارگری در سراسر کشور

مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود ۳۰۰ ورزشگاه کارگری در سراسر نقاط کشور خبر داد.
کد خبر : ۴۹۲۷۹۹

حسین کمالی مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه سومین المپیاد ورزشی بانوان کارگر اظهار کرد: ۳۰ سال پیش قانونی را تصویب کردیم که براساس آن ورزشگاه‌های کارگری راه اندازی شوند، اکنون ۳۰۰ ورزشگاه کارگری در کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا وی افزود: جامعه کارگری باید مورد توجه قرار گیرد که متأسفانه در این زمینه با مشکلات و کاستی روبه رو هستیم، تعطیلی کارگاه‌ها و مشکلات آن‌ها نشان می‌دهد توجه لازم به جامعه کارگری و کارگران نشده است.

مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی که کارگری در محیط کار، کار می‌کند شایسته نیست حقوقش را دریافت نکند، امام صادق (ع) می‌فرمایند: «مزد کارگر را قبل از آن که عرقش خشک شود باید داد»، اما ما کارگرانی داریم که بین ۲ تا ۱۱ ماه حقوق دریافت نکردند، مسئولان و سازمان برنامه و بودجه را مخاطب قرار می‌دهم، چرا که قول پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران را داده بودند، اما به قولشان عمل نکردند.

کمالی گفت: کارگران نیازمند حمایت هستند و وزیر کار زمان زیادی را صرف حل مشکلات کارگران کرده تا حقوق عقب افتاده آن‌ها را جبران کند، هرچند به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی بیان کرد: از کارگران در سراسر کشور درخواست دارم که در انتخابات حضور داشته باشند و به کسانی رأی دهند که مدافع حقوق جامعه کارگری است.

مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وضعیت تولید خوب نیست، این شایسته نیست که کارگری که اعتراض برای حقوق عقب افتاده اش کرده بازداشت شود.

وی افزود: اگر سرمایه داران در مجلس جدید حضور پیدا کنند از جامعه کارگری حمایت نمی‌کنند. امروز سازمان بین المللی کار آینده مشاغل را در دستور کار خود قرار داده است، شرایط کاری به صورتی می‌شود که کارگر، کارفرمای خود را نمی‌شناسد و آینده تامین اجتماعی و شرایط کار برای کارگران با مشکلاتی روبه رو خواهد شد.

کمالی گفت: واگذاری‌هایی صورت گرفته ناشی از قوانین نامناسبی است که در مجلس تصویب شده است، چراکه آن‌ها به آینده کارگران فکر نکردند، رأی کارگران ارزشمند است.

وی افزود: به هر کسی رأی ندهید و به کسی رأی دهید که به شما خدمت کند، امروز وضعیت اقتصادیِ نیروی کار خوب نیست، کسانی باید زمام جامعه را در دست گیرند که مشکلات طبقه کارگر را درک کنند.

مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحولات عظیمی در حوزه کار صورت گرفته است، اگر کشور ما با این تحولات همراه نشود، کشوری عقب مانده‌ خواهیم شد، چراکه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که کارگر، کارفرما و دولت ناراضی هستند و نیاز به مسئولانی داریم که این وضعیت را تغییر دهند و این نیازمند یک مجلس خوب است.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم