۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳

هر فعالیتی، تبلیغ زود هنگام نیست

رییس هیات مركزی بازرسی ستاد انتخابات كشور: هر فعالیت داوطلبان نمایندگی مجلس به معنی تبلیغات زودهنگام نیست و نمی توانیم به داوطلبان بگوییم از خانه بیرون نیایند؛ زیرا آنها باید خود را برای یك رقابت بزرگ آماده كنند
کد خبر : ۵۱۸۲۲

به گزارش صراط به نقل از ایرنا: رییس هیات مركزی بازرسی ستاد انتخابات كشور: هر فعالیت داوطلبان نمایندگی مجلس به معنی تبلیغات زودهنگام نیست و نمی توانیم به داوطلبان بگوییم از خانه بیرون نیایند؛ زیرا آنها باید خود را برای یك رقابت بزرگ آماده كنند.
 
رییس هیات مركزی بازرسی ستاد انتخابات كشور گفت: هر فعالیت داوطلبان نمایندگی مجلس به معنی تبلیغات زودهنگام نیست و نمی توانیم به داوطلبان بگوییم از خانه بیرون نیایند؛ زیرا آنها باید خود را برای یك رقابت بزرگ آماده كنند.
 
 'غلامرضا حاجی زاده' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاكید بر این كه 'اسم هر فعالیت و اقدام داوطلبان را نمی توان تبلیغات زودهنگام گذاشت' تصریح كرد از داوطلبان برای سخنرانی در برخی محافل دعوت می شود و آنها نمی توانند خود را در خانه محصور كنند؛ ضمن این كه باید نسبت به شناسایی و ساماندهی نیروهای خود برای حضور در یك رقابت بزرگ نیز اقدام كنند.

وی تصریح كرد تبلیغات زودهنگام دانستن برخی از اقدامات داوطلبان بستگی به این امر دارد كه چه تعبیری از تبلیغات زودهنگام در ذهن افراد وجود داشته باشد.

رییس هیات مركزی بازرسی انتخابات كشور ادامه داد: گزارش هایی را كه از تبلیغات زود هنگام داوطلبان دریافت می كنیم، مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم و مواردی را كه جنبه تبلیغات زودهنگام دارد، تذكر می دهیم.

حاجی زاده با بیان این كه داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس باید از هرگونه فعالیت تبلیغاتی زودهنگام پرهیز كنند، افزود: گزارش هایی در خصوص تبلیغات زودهنگام داوطلبان دریافت كرده ایم كه براساس قانون با آنها برخورد شده است.


** تشكیل هیات های بازرسی در سه سطح استانی، حوزه های اصلی و فرعی

رییس هیات مركزی بازرسی انتخابات كشور در ادامه یادآور شد هیات های بازرسی از ابتدای ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در سه سطح استانی، حوزه های اصلی و فرعی تشكیل شدند.

وی گفت: نظارت و رصد مستمر تمامی فعالیت های عوامل اجرایی برگزار كننده انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی از همان ابتدا با جدیت دنبال شد و خوشبختانه فضای مطلوبی را تاكنون شاهد بوده ایم.

** رصد مستمر عملكرد عوامل اجرایی برگزار كننده انتخابات

حاجی زاده با بیان این كه آموزش های لازم به عوامل اجرایی انتخابات از قبل داده شده است، تصریح كرد این آموزش ها باعث شد كه عوامل اجرایی با همكاری هرچه بیشتر در جهت برگزاری یك انتخابات سالم و باشكوه گام بردارند.

وی خاطرنشان كرد توجیه عوامل اجرایی نقش زیادی در ایجاد یك جو آرام در روند برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی داشته است.

رییس هیات مركزی بازرسی انتخابات كشور با بیان این كه حضور هیات های بازرسی انتخابات یكی از عوامل بازدارنده در جلوگیری از تخلفات است، گفت: تاكنون هیچ گونه گزارشی را مبنی بر اقدام عوامل دست اندركار برگزاری انتخابات كه باعث ایجاد تنش شده باشد، دریافت نكرده ایم و جو بسیار آرامی بر فضای انتخاباتی حاكم است.

وی گفت: گروه های بازرسی به صورت مستمر عملكرد تمامی عوامل اجرایی برگزار كننده انتخابات را رصد كرده و با هرگونه تخلف براساس قانون برخورد می كنند.

حاجی زاده ادامه داد: عوامل اجرایی برگزار كننده انتخابات تا كنون با تمام قوا و دقت بالا سعی كرده اند وظایف خود را به نحو مطلوب ایفا كنند.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.