۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵

6 سال مدیریت احمدی نژاد با شش مدیر

برکناری دکتر حافظی به عنوان ششمین تغییر مدیریت عاملی سازمان تامین اجتماعی از ابتدای تشکیل دولت نهم بود و احمدی نژاد این بار نیز سنت شکنی نکرد و مجددا در اقدامی جهادی سرپرست جدیدی برای این سازمان معرفی کرد.
کد خبر : ۵۲۵۵۰

به گزارش صراط به نقل از  مشرق ، در حالی که عدم پرداخت دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی چند سالی است در محافل و رسانه ها به موضوعی تکراری تبدیل شده و رسیدن این مبلغ به سی هزار میلیارد تومان کم کم بیمه شده ها را نگران می کند ، بار دیگر شاهد تغییر مدیر عامل این سازمان عریض و طویل بودیم .

بر اساس این گزارش ،برکناری دکتر حافظی به عنوان ششمین تغییر مدیریت عاملی سازمان تامین اجتماعی از ابتدای تشکیل دولت نهم بود و احمدی نژاد این بار نیز سنت شکنی نکرد و مجددا در اقدامی جهادی سرپرست جدیدی برای این سازمان معرفی کرد!

نحوه برکناری مسئولین در این دولت دیگر برای همگان به امری عادی تبدیل شده و دیگر کسی از نحوه این تغییرات تعجب نمی کند ، چرا که در آخرین مورد آن که به همین تغییر برمی گردد نه از مراسم تودیع و معارفه خبری بود و نه از تقدیر و تشکری از این مدیر مردمی و شایسته .

برکناری یک شبه این مدیر عامل ،خبرنگار ما را بر آن داشت تا در گفت و گو با یکی از اعضای هیات امناء سازمان تامین اجتماعی علت این تغییر را جویا شود.
این عضو هیات امناء سازمان تامین اجتماعی که خواست نامش فاش نشود گفت : این تغییر بدون هماهنگی با اعضای هیات امناء صورت گرفته بطوریکه خبر برکناری آقای حافظی را بنده از طریق سایت ها متوجه شدم .
وی به نحوه برکناری حافظی اعتراض شدیدی داشت و افزود :متاسفانه دولت به جای پاسخگویی در رابطه با علت عدم پرداخت مطالبات سازمان ، صورت مسئله را پاک می کند و هر سال یک مدیر جدید برای این سازمان مهم تعیین می کند ، بهتر بود به جای این تغییرات که در برخی موارد رنگ و بوی سیاسی نیز به خود گرفته ، دولت همانطور که سال گذشته در مراسم روز کارگر قول داده بود ،به وظایف خود عمل می کرد و 30 هزار میلیارد تومان بدهی خود را به سازمان پرداخت می کرد .

در همین رابطه محسن ایزدخواه استاد دانشگاه  و کارشناس بازار کار با اشاره به نقض قوانین در رابطه با برکناری دکتر حافظی رئیس سابق سازمان بیمه تامین اجتماعی  گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمان بیمه های کشور است که بیش از 50 سال از تشکیل آن می گذرد و در طول این سالها همواره یار دولت ها در پیشبرد اهداف آنان بوده است.

وی اضافه کرد:حمایت هایی که این سازمان از بازنشستگان و از کارافتادگان بعمل آورده نشان داده همیشه در کنار دولت ها و در جهت رفع نیاز نیروی انسانی کار حرکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ثبات مدیریتی در سازمان های بزرگ بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد:سازمان تامین اجتماعی در دولت نهم و دهم و در طی شش سال شش مدیر ارشد این سازمان را تغییر داده است.

ایزدخواه خاطر نشان کرد:بی ثباتی در تغییر مدیریت عامل این مجموعه که هریک اندکی بیش از یکسال سکان این سازمان بزرگ را برعهده نداشته اند ، باعث شده نگرانی هایی را در محافل کارگری و کارفرمایی ایجاد نماید.

وی با اشاره به چالش هایی که سازمان تامین اجتماعی با آن روبه رواست، متذکر شد: پیشی گرفتن مصارف به منابع یکی از مهمترین چالش های پیش روی این سازمان است که ثبات مدیریتی را در آن بیش از پیش  می طلبد تا با برنامه ریزی های مدون شرایط را تعدیل کند.

وی به جنبه دیگری از تغییر تحولات مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت:باید دید این تغییر و تحولات در چارچوب مفاد قانونی صورت گرفته است یا خیر؟!

وی با اشاره به مدیر عامل پیشین سازمان تامین اجتماعی متذکر شد: سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی  آقای سید مجید موسویان بر طبق مفاد قانونی بر منصب سرپرستی سازمان نیستند.

این کارشناس بازار کار بیان کرد:در ماده 17 قانون رفاه و تامین اجتماعی صراحتا تاکید می کند که رئیس هیات مدیره باید از مدیریت عاملی منفک باشد.

به گفته وی ، در انتصاب آقای موسویان قانون شکنی آشکار صورت گرفته است ایشان عضو هیات مدیره صندوق بیمه تامین اجتماعی بوده درحالیکه در مفاده ماده 17 هیات مدیره از مدیر عامل باید جدا باشد.

وی عنوان کرد:ارائه حکم سرپرستی موقت  بعنوان مدیر عامل در حالیکه ایشان دو جای دیگر نیز مسئولیت داشته  و مدیر عامل صندوق روستائیان و عشایر نیز می باشند نقض آشکار قوانین مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع دوشغله بودن است که در انتخاب ایشان رعایت نشده است.

ایزدخواه تاکید کرد: این امر هم با مصوبه سال 1373 مجلس مبنی بر منع دوشغله بودن مغایر است و هم با قانون بودجه سال 90 که باید در انتخاب ایشان لحاظ می شد.

وی اظهار کرد:ایشان هم مدیریت صندوق عشایر و روستائیان را برعهده دارند هم سرپرست صندوق تامین اجتماعی هستند و هم عضو هیات مدیره صندوق تامین اجتماعی که این امر مصداق قحط الرجال است.

 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
سوء مدیریت و ضعف مدیریت و نداشتن مدیریت ، یعنی همینی که میبینید !!! یا باید گفت که آنقدر دخل وتصرف و ریخت و پاش و بگیر و ببند زیاده که میخواهند کسی بصورت ثابت قرار نگیرد و آنها از آب گل آلود ماهی که چه عرض کنم ؟ نهنگ خود را بگیرند و هزینه های انتخاباتی و سایر هزینه ها ... را از ............ ، تامین کنند ! ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
قیافه حق به جانب و منتقد به خودتون گرفتید انگار که ملت ایران آلزایمر دارند و یادشون رفته این آشیه که شما صراطی ها و همفکرانتون برای این ملت فلک زده پختید بزرگانی مثل هاشمی خاتمی میرحسین کروبی را خوار و بی اآبرو کردید و افراد کوچک را بت کردید حال شدید منتقد دلسوز ؟!
هرچی می کشیم از این تفکرات عصر جاهلی شماست که کورکورانه به کسی خدمت یا خیانت می کنید و کورکورانه کسی را بزرگ و یا کوچک می کنید. اگر به قیامت اعتقادی دارید که من شک دارم وای به حالتان است مگر استغفار کنید و توبه پیشه نمایید.