۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

خطوط دریایی و هوایی بوشهر به قطر راه‌اندازی می‌شود

خطوط دریایی و هوایی بوشهر به قطر راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر از ایجاد خطوط دریایی و هوایی این استان به کشور قطر خبر داد.
کد خبر : ۵۸۳۹۸۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، سیدحسین حسینی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر با آبراهه خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی است و با کشور‌های حاشیه این آبراهه استراتژیک همسایه است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در این راستا فعالیت بیشتر ساحل‌نشینان استان بوشهر در زمینه مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه خلیج‌فارس است؛ نزدیکترین مسیر به کشور قطر از بوشهر بندر دیر می‌باشد که این نزدیکی سبب شده تا مبادلات تجاری از این بندر به قطر افزایش داشته باشد.

وی عنوان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۷۸ میلیون دلار صادرات از استان بوشهر به کشور قطر صورت گرفته است که بیشترین محموله آن از بندر دیر به‌عنوان نزدیکترین دروازه ارتباطی ایران و قطر، صادر شده است.

حسینی با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۱۱۷ میلیون دلار از ایران به قطر صادرات غیر نفتی انجام شده است تصریح کرد: از این میزان صادرات به قطر بیش از ۶۵ درصد آن از استان بوشهر و ۵۲ میلیون دلار آن از بندر دیر بوده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: اگر زیرساخت‌های مورد توجه در بنادر استان بوشهر از جمله بندر دیر ایجاد شود می‌تواند زمینه افزایش صادرات غیرنفتی و مبادلات تجاری به کشور قطر افزایش دهد.

وی برقراری خطوط منظم دریایی و هوایی بوشهر به قطر را مورد توجه و تأکید قرار داد و بیان کرد: با ایجاد خط کشتیرانی منظم بوشهر به قطر محصولات کشاورزی و مواد غذایی با برنامه‌ریزی بهتر می‌تواند صادر شود.