۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
صدرنشینی قبل از جام‌جهانی؛

پرسپولیس ۱ - مس کرمان ۰/ برد تکراری با گلزن غیرتکراری

پرسپولیس ۱ - مس کرمان ۰/ برد تکراری با گلزن غیرتکراری
تیم پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر ایران مقابل مس کرمان با تنها گل شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی به پیروزی رسید تا صدرنشین لیگ قبل از جام‌جهانی ۲۰۲۲ باشد.
کد خبر : ۵۹۸۵۸۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از خبرورزشی، در ادامه هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر که از امروز (پنجشنبه) آغاز شده است، تیم پرسپولیس از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف مس کرمان رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان تهرانی به پایان رسید.

تک گل این بازی را شیخ دیاباته در دقیقه ۷۴ به ثمر رساند تا این بازیکن نخستین گل رسمی‌اش را با پیراهن پرسپولیس به همراه کسب ۳ امتیاز جشن بگیرد.

پرسپولیسی‌ها در ۲ بازی اخیر نیز با برتری یک بر صفر به پیروزی رسیده بودند. در شرایطی که در بازی‌های گذشته لوکادیا برای پرسپولیس گلزنی می‌کرد این بار شیخ دیابانه پیام آور شادی برای سرخپوشان بود.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌فر (۷۰- سیامک نعمتی)، کمال کامیابی‌نیا (۴۶- شیخ دیاباته)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی (۷۰- امید عالیشاه)، سروش رفیعی (۷۰- محمد عمری) و یورگن لوکادیا.

ترکیب مس کرمان: حسین شهریاری، حسن مرادی‌فر، امیرحسین عسگری، میلاد خدایی، جلال عبدی، محمد ستاری، علی تهارمی، عارف رستمی، سامان تورانیان، احمد نصیری و امین کاظمیان.

داور: عباس راکی

نیمه اول

دقیقه ۱۱: سعید صادقی با پاس لوکادیا تک به تک شد و ضربه چیپ صادقی از روی خط دروازه توسط محمد ستاری به کرنر زده شد.

دقیقه ۱۳: شوت لوکادیا از زاویه بسته توسط گلر مس کرمان دور شد.

دقیقه ۱۵: حمله خطرناک مس کرمان توسط مرتضی پورعلی گنجی دور شد.

دقیقه ۴۱: حمله عالی سرخ‌ها از سمت چپ و پاس کات بک ترابی با ضربه بی دقت سروش رفیعی از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه ۵۱: دیاباته در محوطه جریمه سرنگون شد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۶۰: پاس عالی لوکادیا، دیاباته را در موقعیت خوبی قرار داد، اما پس از کنترل سینه شیخ توپ از او فاصله گرفت و شهریاری توپ را جمع کرد.

دقیقه ۶۷: سانتر عالی دانیال اسماعیلی فر توپ را به دیاباته رساند، اما ضربه سر این مهاجم قدرت لازم را نداشت. ضمن اینکه در این صحنه مدافع مس روی شیخ خراب شد، اما داور اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه ۷۳: سروش رفیعی از سمت راست سانتر خط کشی شده‌ای روی بند کفش شیخ ارسال کرد و مهاجم بلند قامت سرخ‌ها با پای چپ نخستین گل خود با پیراهن پرسپولیس را به ثمر رساند.

دقیقه ۴+۹۰: فرصت خطرناک برای مس کرمان که ضربه سر کاظمیان با واکنش تحسین برانگیز بیرانوند جمع شد.