۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

هزینه زندگی در تهران زیاد است

هزینه زندگی در تهران زیاد است
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: ۲۵۰۰ نفر تبعه خارجی در تهران داریم که فقط ۲۱۰۰ نفر از آن‌ها رسمی هستند، این جمعیت باید در سراسر کشور پخش شوند.
کد خبر : ۶۲۱۶۵۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، حامد ویسکرمی گفت: ۲۵۰۰ نفر تبعه خارجی در تهران داریم که فقط ۲۱۰۰ نفر از آن‌ها رسمی هستند، این جمعیت باید در سراسر کشور پخش شوند و نباید فقط در تهران متمرکز شوند، در وضعیت فعلی به ایجاد اشتغال برای اتباع نیازمندیم، چون نیروی کار ایرانی در تهران کم است و ایرانی‌ها هر کاری را انجام نمی‌دهند. 

وی افزود: اساسی‌ترین مشکل نیروی کار این است که بین دانشگاه و محیط کار ارتباطی وجود ندارد. بر اساس طرح جدید بخشی از دروس دانشجو در محیط کار خواهد بود تا با فضای کار آشنا شوند. 

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت:در سال گذشته ۸۵۰ هزار میلیارد منابع مالی بانک‌های دولتی بود که ۹۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند، یعنی ۱۵ درصد بیشتر از منابع خود و 

۱۳۰۰ میلیارد منابع بانک‌های خصوصی بوده است، که فقط ۹۹۸ هزار میلیارد تسهیلات پرداخت کرده اند، یعنی ۲۴ درصد کمتر از منابع خود، که بسیاری از آن‌ها در حوزه اشتغال استفاده نخواهد شد، بایدمنابع بانک‌های خصوصی در اختیار ایجاد اشتغال قرار گیرد.

وی افزود: جمع کل فروشگاه‌های خرد و زنجیره‌ای استان تهران ۶۲۴۴ است و ۸۹۲۳ دستگاه پوز متصل در تهران فعال است 

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت:۸۹۲۳ دستگاه پز در تهران فعال شده است، ۶۲۴۴ فروشگاه در تهران فعال است، در سال ۱۴۰۱ وظیفه ایجاد ۱۴۵ هزار شغل به ما محول شد بود، که با نظر کارشناسان توان ما ایجاد ۱۱۵ هزار شغل بود. 

به گفته‌ی ویسکرمی، در تهران با توجه به محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری فاصله صنایع تا شهر از ایجاد صنایع محروم هستیم، و این در روند ایجاد اشتغال مشکل ایجاد میکند، هزینه زندگی در استان تهران زیاد است، که فقط میتوانیم درآمد خانوار را از طریق مشاغل خانگی بیشتر کنیم.