۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
معاون فرماندهی مرزبانی فراجا عنوان کرد:

جزئیات درگیری در مرز ایران و افغانستان

جزئیات درگیری در مرز ایران و افغانستان
معاون فرماندهی مرزبانی فراجا گفت: با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرز‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می‌شود.
کد خبر : ۶۲۱۸۹۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ رضا شیراوژن معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا اظهارداشت: مرزبانان پس از ساعت‌ها کمین هدفمند، تعدادی افراد مسلح و قاچاقچی مواد مخدر که از سمت خاک کشور مقابل قصد ورود به خاک کشور جمهوری اسلامی ایران را داشتند مشاهده و با اقدام تاکتیکی با آن‌ها به صورت مسلحانه درگیر شدند و افراد مسلح که تاب مقاومت در برابر آتش پرحجم رزمندگان مرزبانی را نداشتند به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

وی بیان کرد: در این درگیری یکی از مرزداران غیور مجروح شد که جهت مداوا به مراکز درمانی انتقال یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا افزود: مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی زابل جهت بررسی موضوع، سریعا درخواست ملاقات مرزی داد و برابر دستورالعمل‌های مرزی، اعتراض به کشور مقابل صورت گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا ضمن هشدار به متجاوزان و قاچاقچیان مرزی گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با پاسداری از مرز‌های کشور عزیزمان برای مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی امنیت و آسایش را به ارمغان آورده و با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرز‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می‌کنند.

تعدادی از قاچاقچیان متواری به کشور مقابل در این درگیری زخمی شده اند که خبر تکمیلی آن متعاقبا اعلام می‌شود.