۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
آیا اجرای دوباره گشت ارشاد با دستور رئیس جمهور بوده است؟

چرا رئیسی گَردَن گیرَش ضعیف است؟!

چرا رئیسی گَردَن گیرَش ضعیف است؟!
با آغاز به کار مجدد گشت ارشاد، برخی مسئولان در تلاش هستند تا مسئولیت این اقدام را از رئیس جمهور سلب و بر دوش دیگران بیاندازند. هیئت دولت و رئیس جمهور صراحت کلام ندارند و مشخص نیست که راه اندازی مجدد گشت ارشاد به دستور رئیسی بوده یا خیر.
کد خبر : ۶۲۹۷۸۶

به گزارش پایگاه خبری صراط ، از زمانی که طرح جدید پلیس برای مقابله با بی حجابی آغاز شده، یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که این طرح دستور شخص ابراهیم رئیسی، ریس جمهور بوده.


از آن روز تاکنون، موضوعی که چند روز است فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور را به خود مشغول کرده، این است که آیا واقعا این طرح نظر شخص رییس جمهور است یا خیر.

در واکنش به این خبر، ابتدا انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نه آن را تایید کرد و نه تکذیب. خزعلی گفت که «دستور را نشنیده‌ام؛ از مسئولان وزارت کشور بپرسید.»


سپس علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توییتی بدون آنکه به صراحت این خبر را تایید یا تکذیب کند، نوشت: «رئیس جمهور در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی بار‌ها مردم و مجریان را به ضرورت اجرای قانون توجه داده‌اند. اخیرا نیز در جلسات مختلف از نیروی انتظامی و قوه قضاییه خواستند در چارچوب قوانین موجود نسبت به نظم‌بخشی امور اقدام کنند. تدبیر شیوه اجرای قانون بر عهده قوه قضائیه و ضابطان است.»

هرچند این اظهارات تا حدی دستور رئیسی را تایید می‌کرد، اما باز هم جزییات این دستور یعنی ترتیب اجرای طرح پلیس را به گردن نمی‌گرفت. در این میان، دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با ابراهیم رئیسی آن هم در آغاز ماه محرم، فرصت مناسبی بود که رییس جمهور با صراحت تکلیف این قضیه را روشن کند. با این حال، او هم چنین کاری نکرد و صرفا بر «هماهنگی همه مسئولان» در «اصلاح برخی ناهنجاری‌های عمومی از جمله کشف حجاب» تاکید کرد.

اینکه طرح مذکور خوب است یا بد، اینکه همان گشت ارشاد قدیم دارد یا نه و اینکه اصلا اجرا می‌شود یا نه، به کنار، به نظر می‌رسد انتظار از دولت و رییس جمهور برای تعیین تکلیف این موضوع که طرح اخیر دستور رئیسی بوده یا نه، توقع زیادی نباشد. سوالی که مطرح است این است که رییس جمهور نگران چیست که این موضوع را مبهم باقی گذاشته؟ اگر نظر رئیسی اجرای این طرح بوده، مرد و مردانه آن را اعلام کند و اگر با آن مخالفتی داشته، باز هم صراحتا موضوع را بیان کند و یقین داشته باشد، در هر دو حالت، روراست بودن با مردم، نتیجه بهتری خواهد داشت.

برچسب ها: رئیسی