۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
جام‌جهانی بسکتبال

شکست تیم ملی بسکتبال ایران برابر برزیل در نیمه نخست

شکست تیم ملی بسکتبال ایران برابر برزیل در نیمه نخست
نیمه نخست دیدارتیم های ملی بسکتبال ایران و برزیل در حالی به پایان رسید که ملی پوشان کشورمان با ۳۲ اختلاف امتیاز متحمل شکست شدند.
کد خبر : ۶۳۲۶۵۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، تیم ملی بسکتبال ایران امروز شنبه نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ را برابر برزیل برگزار کرد.

بهنام یخجالی، سجاد مشایخی، متین آقاجان پور، پیتر گریگوریان و حسن علی اکبری ترکیب بازیکنانی بود که هاکان دمیر برای آغاز بازی برابر برزیل از آنها استفاده کرد.

این ترکیب در حالی رقابت با برزیل را آغاز کرد که خیلی زود اسیر حملات حریف شد و اولین امتیاز را به حریف داد. گستردگی حملات بازیکنان برزیل و نفوذ آنها به دفاع ایران به قدری نتیجه بخش بود که خیلی زود به امتیاز ۱۲ رسیدند در حالیکه تنها چهار دقیقه از بازی گذشته بود و تیم کشورمان هم تنها چهار امتیاز به دست آورده بود. همین موضوع باعث شد هاکان دمیر خواستار اولین وقت استراحت شود.

بعد از آن برای تا حدی از سرعت اولیه بازی کم شد اما باز هم اشتباهات ملی پوشان ایران فرصت را به خوبی در اختیار برزیل قرار داد تا فاصله امتیازی خود را بیشتر کنند. آخرین امتیاز کوارتر اول با شوت سه امتیازی سجاد مشایخی به دست آمد که کمک کرد بعد از چند دقیقه، امتیاز ۹ ایران به ۱۲ ارتقا پیدا کند در حالیکه برزیل صاحب ۳۳ امتیاز شده بود.

کوارتر دوم در شرایطی آغاز شد که حامد حدادی هم در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران قرار گرفته بود. با شوت همین بازیکن اولین امتیاز این کوارتر به نام ایران ثبت شد. حدادی خیلی زود دومین اقدام سه امتیازی خود را انجام داد و مجموع امتیازات ایران را به ۱۷ رساند اما سه امتیاز بعدی ایران وقتی به دست آمد که کوارتر دوم به نیمه رسیده بود و مجموع امتیازهای برزیل به ۴۶!

اشتباهات بازیکنان ایران در این کوارتر به مراتب کمتر و جرات آنها برای حمله روی سبد حریف بیشتر شد اما بازهم در مجموع مالکیت توپ و زمین بیشتر در اختیار برزیل بود. حتی هاکان دمیر با تعویض مدام بازیکنان و استفاده از هر دوازده بازیکن (در مجموع دو کوارتر) تلاش داشت شرایط تیمش را جبران کند، وقتی دو دقیقه به پایان کوارتر باقی مانده بود خواستار وقت استراحت شد تا گوشزدهای لازم را به بازیکنان داشته باشد.

اولین نتیجه این اقدام شوت سه امتیازی بهنام یخچالی بود و ۲۵ امتیازی شدن تیم ایران اما در نهایت این کوارتر هم با برتری ۲۴ بر ۱۳ تیم ایران به پایان رسید.

بدین ترتیب نیمه نخست دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و برزیل در گروه G جام جهانی با ۳۲ اختلاف امتیاز و برتری ۵۷ بر ۲۵ برزیل به پایان رسید.