۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

خسارت زلزله به ۱۹ روستای نهبندان

خسارت زلزله به ۱۹ روستای نهبندان
زلزله ۴.۵ ریشتری ظهر روز چهارشنبه (۱۰ آبان) به ۱۹ روستا در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی آسیب وارد کرد. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی این زمین‌لرزه سبب شد که ترک‌های برخی از واحد‌های مسکونی بیشتر شود.
کد خبر : ۶۳۸۹۹۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از همشهری آنلاین، محمدعلی آخوندی به همشهری گفت: «در زلزله پیشین برخی ساختمان‌ها ترک برداشته بود و حالا وضعیت نامناسب‌تری دارد. براساس ارزیابی تیم‌های ارزیاب، خوشبختانه خانه‌ای تخریب نشده است و فقط یک اتاق از یک خانه روستایی که غیرمسکونی هم بوده، تخریب شده است. این اتاق در روستای نائمه در شهرستان نهبندان تخریب شده و ترک‌های 3 الی 4 خانه نیز بیشتر شده است.»

به گفته او، خانمی که از ترس به بیمارستان منتقل شده بود، خوشبختانه ترخیص شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اعلام اینکه اقداماتی بعد از وقوع زمین‌لرزه انجام شد، گفت:‌ «نصب چادر در روستاهای آسیب‌دیده بود که به تناسب جمعیت روستاها چادرها توسط هلال احمر نصب شد. در 19 روستا چادر نصب شده است. 56 چادر، 6 موکت و وسائل گرمایشی توزیع شده است.»

آخوندی عنوان کرد: «توصیه ما این است که در روزها مردم در خانه‌های ناامین و قدیمی سکونت نکنند و چند روزی به خانه همسایه، فامیل و... بروند. البته بنیاد مسکن در حالِ برآورد خسارات در این روستاهاست تا در صورت نیاز نوسازی شوند.»

او اضافه کرد: «فرماندار، بخشدار و مسوولان محلی هلال احمر در این روزها از مناطق زلزله‌زده به صورت مرتب بازدید می‌کنند تا اگر مشکلی بود، درصدد برطرف کردن ان بربیایند.»

این زمین لرزه ساعت ۱۴ و ۹ دقیقه ظهر چهارشنبه مرز بین سربیشه و نهبندان را لرزاند که کانون آن روستای تیغدر در بخش سرداران شهرستان نهبندان بود.

برچسب ها: زلزله زمین لرزه