۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
رئیسی:

آمریکا تلاش می‏‎کند رژیم فروریخته صهیونیستی را سرپا نگه دارد

آمریکا تلاش می‏‎کند رژیم فروریخته صهیونیستی را سرپا نگه دارد
رئیس جمهور گفت: بعد از مجاهدت و ایستادگی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و شکستی که به این رژیم وارد کرد، این رژیم فرو ریخته لکن آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را سرپا نگه دارند.
کد خبر : ۶۳۹۳۱۱

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی با السودانی نخست‌وزیر عراق که صبح امروز در مجموعه سعدآباد بعد از دیدار و مذاکرات دوجانبه انجام گرفت، بیان کرد: روابط سیاسی و دیپلماسی بین دو کشور روزبه روز در حال ارتقاست و همکاری‌های دو کشور در مسائل امنیتی از مهم‌ترین نکاتی است که در این مدت انجام شده است.

 
وی افزود: هم‌چنین مدیریت آقای نخست‌وزیر برای امنیت منطقه به‌ویژه در اقلیم و اجرای قرارداد امنیتی بین دو کشور جای قدردانی دارد و باید تلاش شود این قرارداد به‌صورت کامل اجرا شود و این اقدامات در جهت خلع سلاح معاندین و ضدانقلاب و امنیت مناطق مرزی است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی گام‌های خوبی برای ارتقای روابط برداشته شده است؛ توسعه روابط تجاری دو کشور به‌ویژه درخصوص شهرک‌های صنعتی در مرزها و همکاری‌ها برای تولید از گام‌هایی است که برداشته شده است. باید از تلاش آقای السودانی و دولت عراق برای خط ریلی شلمچه-بصره که یکی از راه‌گذرهای مهم است نیز قدردانی کنم.

رئیسی تصریح کرد: موضع مشترک دو کشور نسبت به موضوع فلسطین این است که بمباران باید هرچه سریع‌تر قطع شود و آتش‌بس برقرار شده و امداد و کمک به مردم مظلوم و مقتدر غزه انجام بگیرد. این جنایت هولناک علیه بشریت، نسل‌کشی و کودک‌کشی به‌دست رژیم صهیونیستی و حامیان او یعنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از طرف آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیسیتی، آن‌ها را برای قتل، کشتار و اقدامات بی‌رحمانه نسبت به مردم فلسطین تشویق می‌کند؛ آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که دنبال کمک به غزه و یا آتش‌بس هستند که این یک ادعای دروغ است و با عمل‌شان سازگاری ندارد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز می‌بینیم که آمریکایی‌ها قطعنامه‌های پیشنهادی در شورای امنیت را «وتو» می‌کنند و عملا دست این رژیم  را برای قتل و کشتار بازتر می‌کند. ما این جنایات را به‌حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی می‌گذاریم و همه‌ی آن کشورها در این جنایت‌ها شریک هستند.

رئیسی عنوان کرد: حقیقت این است که بعد از مجاهدت و ایستادگی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و شکستی که به این رژیم وارد کرد، این رژیم فرو ریخته لکن آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را سرپا نگه دارند. برآورد جهانیان تا امروز این است که ملت فلسطین پیروز است و کشتن کودک و زن و خراب کردن خانه‌های مردم پیروزی برای رژیم صهیونیستی نیست. جنایت علیه بشریت نمی‌تواند این شکست مفتضحانه را جبران کند.

وی اظهار داشت: امروز کشورهای اسلامی، منطقه و جهان و هم‌چنین کسانی که به خدا، وجدان بشری و تاریخ معتقدند نمی‌توانند پاسخگوی سکوت‌شان در برابر این جنایات باشند. ما از هرگونه اقدام در کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و جهان درباره بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیئت حاکمه آمریکا از قتل و کشتار مردم بی‌گناه غزه، حمایت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان بیان کرد: از مواضع خوب آقای السودانی نسبت به مسئله فلسطین و اعلام نظرشان از ابتدای این بحران قدردانی می‌کنم؛ مواضع‌شان حقیقتاً مواضع به‌حقی بوده و امیدواریم دیدگاه‌های دو کشور راه را برای همکاری دیگر کشورها نیز هموار کند و بتوانیم مجموعه اقدامات را در جهت بازدارندگی رژیم صهیونیستی از این جنایات انجام دهیم.

برچسب ها: رئیسی غزه