۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

نمایش «نئورئالیسم» توقیف شد

نمایش «نئورئالیسم» توقیف شد
اجرای نمایش «نئورئالیسم» به کارگردانی سلمان سامنی در پردیس تئاتر شهرزاد به‌دلیل عدم رعایت تذکرات شفاهی و کتبی شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و همچنین مغایرت اجرای عمومی با بازبینی، پروانه نمایش و عدم پایبندی کارگردان محترم به تعهدنامه کتبی، تا رفع ابهامات و انجام روال قانونی متوقف شده است.
کد خبر : ۶۴۱۹۰۰

به گزارش پایگاه خبری صراط، نمایش «نئورئالیسم» به نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی، دور چهارم اجرای خود را از هفتم آذر در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده بود.

تهیه‌کنندگی این نمایش بر عهده رسول احمدی و محمود چناری و کاری از گروه فرهنگی هنری آیرونی است.

این نمایش که یک درام اجتماعی است و با محوریت از هم گسیختن معنای خانواده در جهان جدید مسئله خود را پیش می‌برد.

رسول احمدی تهیه‌کننده «نئورئالیسم» علت توقیف این نمایش را اینگونه شرح داد: متاسفانه علیرغم تمام تعهداتی که گروه برای اجرای این نمایش رعایت کرده بود، در شب چهارم اجرا، صفحه تیوال از دسترس خارج و اجرای نمایش متوقف گردید. طبق پیگیری‌های انجام شده گویا توضیحات کارگردان کار آقای سلمان سامنی در انتهای کار مبنی بر علت نام‌گذاری کاراکترهای نمایش با نام هایی غیر ایرانی یکی از دلایل این توقیف بوده است. وی در ادامه گفت: این نمایش در این سه دوره اجرا هیچ تغییری نداشته و صرفا در دور اول اجرا در تماشاخانه «دا» شورای بازبینی طی دستوری گفت که قصه و روایت این نمایش نباید در ایران باشد، در نتیجه ما اسم کاراکترها را به نام‌های غیر ایرانی تغییر  دادیم، به غیر از این، نمایش نئورئالیسم بدون هیچ تغییری در این 3 دوره به روی صحنه رفت، و برای دور چهارم نیز مورد بازبینی قرار گرفت و مجوز دریافت کرد، اما با تغییر فرد مامور بازبین همه چی تغییر کرد و حالا هم که نمایش متوقف شده است. / تئاترآنلاین