۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
روزنامه جمهوری اسلامی:

چرا رسانه‌های نزدیک به حاکمیت با آن همه پول و امکانات نمی‌توانند بر افکار عمومی تاثیر بگذارند؟

چرا رسانه‌های نزدیک به حاکمیت با آن همه پول و امکانات نمی‌توانند بر افکار عمومی تاثیر بگذارند؟
اگر رسانه ملی و مطبوعات و خبرگزاری‌های وابسته به دولت و نظام و حکومت از روش‌های صحیح و مؤثر اطلاع‌رسانی که پایه اصلی آن واقع‌گرائی و اقدام بموقع است استفاده می‌کردند، باز هم می‌توانستند حرف اول را بزنند و قطعاً فضای مجازی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دادند. عجیب است که علیرغم برخورداری از امکانات گسترده مالی، نیرو، تجهیزات و فناوری، رسانه‌های وابسته به دولت و حاکمیت نتوانسته‌اند هدایت افکار عمومی را در اختیار بگیرند و مقهور رقبای خود شده‌اند.
کد خبر : ۶۴۷۹۸۵

به گزارش صراط، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به موضوع نقد و تمجید‌ها از انقلاب اسلامی پرداخت و نوشت: این روز‌ها به مناسبت ایام دهه فجر و با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، قلم‌ها و زبان‌های زیادی به تمجید مشغولند و به همان نسبت نیز قلم‌ها و زبان‌های زیادی در حال تنقید و عیب‌جوئی و بدگوئی هستند.

واقعیت اینست که نه بدگوئی و نه تمجید بطور مطلق ارزش ندارند و آنچه لازم و مفید است، نقد منصفانه عملکرد مسئولین و متولیان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. نقد، هرگز به معنای نفی نقاط قوت و برجسته کردن نقاط ضعف نیست. دیدن نقاط قوت و ضعف در کنار همدیگر و جمع‌بندی بی‌طرفانه آن‌ها را می‌توان نقد منصفانه نامید. دهه فجر هر سال مناسب‌ترین زمان برای این جمع‌بندی و ارائه نقد منصفانه است، چیزی که مسئولین باید پذیرای آن باشند.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم