۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

تاسیس صرافی بانک ملی ایران، گام مهم و اثربخش در مدیریت بازار ارز

تاسیس صرافی بانک ملی ایران، گام مهم و اثربخش در مدیریت بازار ارز
آئین افتتاحیه "صرافی ملی ایران"، برای اولین بار در ۱۰ استان کشور به صورت همزمان از جمله استان خراسان رضوی افتتاح شد.
کد خبر : ۶۴۹۶۵۲

این مراسم با حضور مقامات استانی، معاون استانداری خراسان رضوی و فرماندار مشهد، رئیس و دبیر اتاق بازرگانی، ناظر پولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی پلیس پیشگیری مدیران صرافی‌های رسمی در استان خراسان رضوی، روسای ادارات امور شعب خراسان رضوی و شمالی، معاونان و دیگر مسئولان بانک ملی ایران برگزار شد.

در ابتدای مراسم حمید صفای نیکو رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت، ولی عصر (عج) تاسیس صرافی بانک ملی ایران را برای اولین بار در ده استان کشور، گام مهمی در راستای انضباط و مدیریت بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی و جلوگیری از اخلال در نظام ارزی و پولی کشور دانست و افزود: تاسیس صرافی بانک ملی ایران در راستای اجرای اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم انجام شده است.

صفای نیکو در ادامه افزود از این به بعد صرافی بانک ملی می‌تواند تمام قد انتظارات تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان را برآورده کند و از این پس تمامی مبادلات ارزی و امور مربوط به حوزه ارز از سوی این صرافی به سهولت امکان پذیر خواهد شد و این موضوع یک اتفاق بی سابقه است.

رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی همچنین ادامه داد، با افتتاح این شعب از هدررفت بسیاری از هزینه‌های تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان جلوگیری خواهد شد درحالیکه قبل از افتتاح این شعب باید برای انجام مبادلات ارزی به تهران مراجعه می‌شد، اما با این اقدام در وقت و هزینه مشتریان و متقاضیان صرفه جویی صورت می‌گیرد.

در ادامه این مراسم محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس نیز با تقدیر از اقدام بانک ملی ایران در تاسیس این صرافی در مشهد، گفت؛ امروز یک اقدام بزرگ در مشهد صورت گرفت که در حوزه مبادلات اقتصادی استان بسیار موثر است. صادرات بازرگانان و واردات ما تا امروز همه باید از طریق تهران انجام می‌شد که با این اقدام ویژه حرکت بزرگی صورت گرفته است.

در این مراسم همچنین محمدرضا توکلی زاده رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی تاسیس صرافی ملی در مشهد مقدس را زمینه ساز جلوگیری از سوداگری ارزی سودجویان و البته خدمات رسانی سریع‌تر و گسترده‌تر به بازرگانان، تولیدکنندگان، صنعتگران و عموم همشهریان و هم استانی‌ها دانسته و از این اقدام بانک ملی ایران تقدیر کرد.

در پایان این مراسم مسئولان حاضر در جلسه به همراه خانواده شهید محمدرضا سنجرانی، تنها شهید مدافع حرم شبکه بانکی کشور ضمن حضور در محل صرافی ملی مشهد، از تابلوی یادبود این افتتاحیه پرده برداری کردند.

برچسب ها: بانک ملی بانک