۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

پاسخ شهرداری منطقه هفت به شایعه قطع درختان در بزرگراه صیاد شیرازی

شهرداری منطقه هفت تهران در واکنش به شایعه قطع درختان در اجرای پروژه بزرگراه شهید صیادشیرازی اعلام کرد: بخاطر اجرای پروژه عمرانی زیرگذر میدان سپاه، درختان جابجا شده و در فضای دیگری کاشته شدند و هیچ درختی قطع نشده است.
کد خبر : ۶۵۳۴۴۲

به گزارش صراط به نقل از شهرداری تهران، پیرو انتشار اخباری در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و همچنین تذکر یکی از اعضای شورای شهر در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا درباره قطع درختان در بزرگراه صیاد شیرازی؛ شهرداری منطقه هفت اعلام کرد: هیچ درختی در مسیر بزرگراه صیاد شیرازی قطع نشده بلکه براساس رای کمیسیون ماده ۷، تعداد مشخصی درخت بخاطر ضرورت در اجرای عملیات احداث زیرگذر میدان سپاه جابجا و مجدد در محدوده منطقه کاشته شدند.

این عملیات (جابجایی درخت) زیر نظر کارشناسان فضای سبز و قبل از سال جدید انجام شد بطوریکه هم اکنون همه درختان در شرایط مناسبی قرار دارند.

با توجه به لزوم عملیات کارگاهی در ابتدای خیابان صیاد شیرازی و ضرورت تعریض بزرگراه هیچ راهی جز جابجایی این درختان وجود نداشت بنابراین تمامی مراحل قانونی برای این کار انجام و اقدامات کارشناسی لازم برای حفظ این درختان رعایت شد و درحال حاضر هیچ نگرانی درباره این درختان وجود ندارد.

پروژه زیرگذر میدان سپاه برای اتصال مسیر غرب به شرق خیابان خواجه نصیر غربی و جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی و به منظور رفع راهبندان ترافیکی سنگین، تسهیل تردد در رینگ پیرامونی میدان سپاه و مسیر‌های منتهی به آن و رفع گره‌های ترافیکی خیابان خواجه نصیر غربی در دستور کار قرار گرفته است.

این طرح پس از ارائه در کمیسیون معابر شهر تهران و تصویب آن توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی در دستور کار منطقه هفت قرار گرفت و پس از اتمام فاز صفر و یک، اجرای فاز دوم آغاز شـده است.

در فاز نخست تمامی زیرساخت‌ها از قبیل خطوط آبرسانی، مخابرات، مترو و پروژه احداث تونل شهید متوسلیان بررسی شد تا تداخلی در مسیر این خطوط و پروژه‌ها نباشد و پس از بررسی طرح توسط کارشناسان مربوطه و متولیان امر، طرح به سازمان فنی و مهندسی عمران شهر تهران که مجری است برای اجرا ابلاغ شد.

در حال حاضر شناسایی معارض‌های طبیعی اشجار و اصلاح هندسی‌های پیرامون میدان انجام و تایید‌های لازم از واحد‌های ذی ربط اخذ شده و طی برنامه ریزی زمانی تعیین شده پروژه به اتمام خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 

 
برچسب ها: اتوبان قطع درخت