۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸

نخستین جایگزین بیت کوین

نخستین جایگزین بیت کوین
گرچه بیش از پنج هزار آلت کوین وجود دارد، اما بسیاری از آنها بدون کاربرد و پشتوانه هستند، به همین دلیل برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید دقت کنید که در آلت‌کوین‌های دارای پشتوانه سرمایه‌گذاری کنید.
کد خبر : ۶۵۴۷۴۵

به گزارش صراط به نقل از مشرق، اقتصاد و پشتوانه کوین، کاربرد و خلق ارزش کوین در فضای بلاکچین و کامیونیتی قوی کوین، ملاک‌هایی هستند که نوبیتکس در لیست کردن کوین‌ها در بازار این پلتفرم مد نظر قرار می‌دهد و از لیست کردن کوین‌هایی که استاندارد‌های لازم را ندارند و ریسک زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کنند، خودداری می‌کند.

مشهورترین آلت‌کوین، اتریوم (ETH) یا همان اتر است که در رتبه دوم کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد و بیشترین سلطه را بعد از بیت کوین در بازار رمزارز‌ها دارد. بعد از آن تتر به‌عنوان مهمترین استیبل‌کوین قرار گرفته و بایننس‌کوین، سولانا، یو اس دی کوین، ریپل، دوج کوین، تون کوین، کاردانو، شیبا، آوالانچ، ترون و پولکادات در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نکته اینکه قرار گرفتن اتر در رتبه دوم بی‌دلیل نیست. اتریوم بستری برای بیشتر پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین مانند پلتفرم‌های وام‌دهی و قرض‌دهی یا Lending، قرارداد‌های هوشمند، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، وام‌های فلش، ییلد فارمینگ (Yield Farming) و... است. اتریوم برای توکن‌سازی از دارایی‌های واقعی، ذخیره‌سازی امن اطلاعات، ذخیره‌سازی سوابق و... هم به کار می‌رود. فعالیت‌های مربوط به قراردادها، پرداخت و امور بیمه‌ای، اوراق قرضه و برخی امور مالی از جمله موارد استفاده از اتریوم در حوزه بانکی است.

برای خرید بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و برخی از آلت‌کوین‌های دارای پشتوانه قوی می‌توانید به نوبیتکس، به‌عنوان اولین و بزرگترین پلتفرم خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در ایران مراجعه کنید.

 

برچسب ها: بیت کوین ارز