۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳

واگذاری سرخابی‌ها اتفاق خوبی بود/ اجازه دهید قهرمان در زمین مشخص شود!

واگذاری سرخابی‌ها اتفاق خوبی بود/ اجازه دهید قهرمان در زمین مشخص شود!
پیشکسوت و مدیر اسبق باشگاه استقلال گفت: بحث واگذاری سرخابی‌ها رضایتمندی هواداران دو تیم را به همراه داشت و آرزوی دیرینه آنها پس از سال‌ها محقق شد.
کد خبر : ۶۵۵۳۲۲

به گزارش صراط به نقل ازمحمد مومنی سه‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به واگذاری سرخابی‌ها اظهار کرد: پس از سال‌ها هواداران دو تیم شاهد اتفاقی بودند که باید آن را به فال نیک گرفت. این واگذاری باید سال‌ها پیش محقق می‌شد اما علاقه‌مندان به این دو تیم بزرگ و پرطرفدار تا امروز منتظر ماندند و در نهایت شاهد واگذاری دو باشگاه بودند که می‌تواند آثار خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: بدون شک هواداران از این واگذاری خرسند هستند چراکه بسیاری از مشکلات و موانع برداشته خواهد شد و باید امیدوار باشیم که ساختار هر دو باشگاه و مسائل مالی آنها نیز بر اساس شرایط جدید تعریف شود. اگر همه موارد مرتبط با این واگذاری به شکلی صحیح پیش برود، بدون شک به فوتبال ما کمک شایانی خواهد کرد و دیگر شاهد برخی حاشیه‌ها و نگرانی‌های فوتبالی نخواهیم بود. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت این است که سرخابی‌ها به معنای واقعی باشگاه شوند و بتوانند در رشته‌های ورزشی غیر از فوتبال و البته ورزش بانوان سرمایه‌گذاری و تیم‌داری کنند.

مومنی: واگذاری سرخابی‌ها اتفاق خوبی بود/ اجازه دهید قهرمان در زمین مشخص شود!

بازیکن اسبق استقلال در واکنش به این سئوال که این واگذاری چه آثاری و پیامدهایی برای دو تیم دارد، اضافه کرد: نکته مهم این است که بر چه اساس و با چه معیاری برنامه‌ریزی و اهداف دنبال خواهد شد. در بحث مدیریت شما نیاز به یک برنامه کوتاه، میان و بلندمدت دارید تا بتوانید طبق ساختاری که تعریف کرده‌اید به اهداف خود دست یابید. در این میان باید به مسائل فرهنگی موجود و زیرساخت‌های آن هم توجه داشت و طبق آن گام برداشت. در این مدت وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور شرایطی را فراهم کرده است که افراد با تفکرهای مختلف گرد هم جمع شده‌اند تا در نهایت برآورد و خروجی آن منفعت ورزش کشور است و باید این مسیر ادامه یابد.

عضو پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص شرایط لیگ برتر و وضعیت سرخابی‌ها در راه قهرمانی نیز گفت: در ابتدا باید یک نکته را تاکید کنم؛ حرف اول و آخر من این است که باید اجازه داد تا نتایج در زمین فوتبال و در مستطیل سبز مشخص شود. اینکه هر فرد یا مقامی به یک رنگ خاص تمایل داشته باشد، موضوع عجیبی نیست اما این فرد نباید با اعمال نفوذ در مسیر قهرمانی دخل و تصرف داشته باشد. این که چه تیمی قهرمان می‌شود را باید در فضای ورزشی دنبال کنیم و امیدوارم در پایان فصل، آن تیمی که شایسته است به عنوان قهرمانی برسد. همانطور که هوادار پرسپولیس حق دارد به دنبال قهرمانی تیمش باشد، هوادار استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست و نباید بین آنها تفاوتی قائل شد.

مومنی: واگذاری سرخابی‌ها اتفاق خوبی بود/ اجازه دهید قهرمان در زمین مشخص شود!

وی در واکنش به این موضوع که چند وقتی است استقلال با حاشیه‌های مختلفی دست به گریبان است، گفت: جامعه آماری استقلال باید به یک وحدت رویه برسد که اگر مشکل یا معضلی به وجود آمد، مثل سایر تیم‌ها آن را مدیریت کند. متاسفانه یکی از اتفاقاتی که در باشگاه استقلال رقم می‌خورد، درز اطلاعات و مسائل این تیم به بیرون است که به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست. این موضوع تازگی ندارد و مدت‌هاست استقلال از آن متضرر می‌شود و باید جلوی آن را گرفت. حاشیه‌هایی که ایجاد می‌شود تبعات خاص خود را دارد و باید برای آن فکری کرد. همین اتفاق در باشگاه پرسپولیس هم رخ می‌دهد اما آنها با مدیریت، شرایط را کنترل کرده و اجازه نمی‌دهند مسائل در سطحی فراگیر، مشکل‌ساز شود.

مومنی افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که با همه اختلاف‌هایی که در مجموعه استقلال دیده می‌شود (علی)خطیر و (جواد)نکونام(به‌ترتیب مدیرعامل و سرمربی استقلال) در حوزه کاری خود سعی کردند عملکرد خوبی داشته باشند. شرایط اقتصادی این روزها را همه می‌دانند اما به‌رغم تمام موانع، خطیر اجازه نداده که مشکلات مالی گریبان استقلالی‌ها را بگیرد و هیات مدیره و کادر فنی برای موفقیت استقلال تلاش خود را کرده‌اند.