۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

تعطیلی «شنبه» خلاف دین است!

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به دیده‌بان ایران گفت: نظر مجلس تعطیلی پنجشنبه بوده و به کمیسیون اجتماعی فرستاده شده است. برخی می‌گویند چون کشورهای دیگر شنبه‌ها تعطیل هستند ما هم تعطیل باشیم درصورتی که اگر بخواهیم ارتباطات اقتصادی بین‌المللی بگیریم، روزهای دیگر هفته هم هستند و فرصت کافی داریم. بنابراین دیگر لزومی ندارد شنبه را تعطیل کنیم.
کد خبر : ۶۵۶۰۸۳

به گزارش صراط به نقل از تجارت‌نیوز، حمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به اینکه تعطیلی شنبه به نفع کشور است یا پنجشنبه گفت: «به طور کلی من نگاهم این است که تعطیلی در کشور زیاد داریم و افزایش آن به دو روز به این تعطیلی‌ها اضافه می‌شود. نظر مجلس تعطیلی پنجشنبه بوده و به کمیسیون اجتماعی فرستاده شده است. فکر می‌کنم تعطیلی شنبه مورد نظر نمایندگان نیست چراکه نه با سیستم اداری جامعه ما سازگار است و نه با اقتضائات فرهنگی ما.»

تعطیلی "شنبه" خلاف دین است

این عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره استدلال مخالفان تعطیلی پنجشنبه مبنی بر فاصله افتادن با کشورهای دیگر برای انجام فعالیت اقتصادی گفت: «توجیهاتی که برخی در بحث ارتباطات بین‌المللی و اقتصادی می‌آورند کاملا بی اساس است و نمی‌تواند دلیل کلی برای تعطیلی شنبه‌ها باشد. برخی می‌گویند چون کشورهای دیگر شنبه‌ها تعطیل هستند ما هم تعطیل باشیم درصورتی که اگر بخواهیم ارتباطات اقتصادی بین‌المللی بگیریم، روزهای دیگر هفته هم هستند و فرصت کافی داریم. بنابراین دیگر لزومی ندارد شنبه را تعطیل کنیم.»

وی ادامه داد: «دوستانی که به تعطیلی پنجشنبه رای دادند نگاه‌شان این است که به خانواده بپردازند وگرنه هم در فرهنگ دینی و هم در فرهنگ ملی ما، جمعه روز تعطیلی ماست. مجلس به پنجشنبه هم به دلیل رسیدگی به مشغله‌های خانوادگی رای داد.»

فلاحی در پاسخ به اینکه آیا یکی از دلایل مخالفت با تعطیلی شنبه به مسائل دینی و مذهبی برمی‌گردد، گفت: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»