۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲

همکاری تاپیکو با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دو پروژه مهم

همکاری تاپیکو با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دو پروژه مهم
مدیرعامل تاپیکو گفت: همکاریِ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با این مجموعه‌ در راستای اجرای منویاتِ مقام معظم رهبری است.
کد خبر : ۶۵۷۶۵۹

به گزارش صراط به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، در مراسم امضای موافقت‌نامه مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از میدان نفتی شادگان بین تنکو به نمایندگی از قـرارگاه سـازندگی خـاتم‌الانبیـا و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) که در حضور عبدالرضا عابد، فرمانده این قرارگاه انجام شد، ضمن تقدیر و تشکر از مقام عالی قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: بابت فرصتی که در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین قرار دادید تشکر می‌کنم. در ابتدا علاقه‌مند هستم که دیدگاه متعالی سردار عابد و دلیل ایشان برای امضای این موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه را عرض کنم.

افقهی ادامه اداد: این موضوع در واقع به سهامداران مجموعه تاپیکو مرتبط می‌شود. ما در هلدینگ تاپیکو حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم که اگر بخواهیم به طور متوسط هر خانواده را ۳ نفر حساب کنیم، حدود ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت کشور می‌شوند. بر همین اساس، یکی از راه‌های اجرای منویات مقام معظم رهبری برای مشارکت مردم در اقتصاد، حضور صندوق‌ها و شرکت‌هایی است که متعلق به عامه مردم است.

مدیرعامل تاپیکو افزود: سردار عابد به این دیدگاه متعالی به خوبی اشراف دارند و محبت کردند و در بخش‌هایی که اعلام شده، ان‌شاءالله باب همکاری خوبی با مجموعه پر ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: غیر از این سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌ها در دو میادین بالادستی، به این نتیجه رسیدیم که در چند حوزه دیگر نیز می‌توانیم از ظرفیت خوبِ فنی قرارگاه سازندگی استفاده کنیم و به تاکیدات مقام معظم رهبری لبیک بگوییم. این ظرفیت مبتنی بر فعال شدن بخش تولید به خصوص در مناطق کمتر برخوردار است.

افقهی گفت: پتروشیمی آبادان در شهر آبادان یکی از معدود بنگاه‌های تولیدی مردم مظلوم آبادان می‌باشد و این مجموعه در حال حاضر مشغول تولید است، اما به بهسازی در حوزه تولید نیاز دارد. ما از محضر سردار درخواست کردیم که در کنار فرزندان خود در مجموعه تاپیکو قرار بگیرند و با استفاده از ظرفیت غنی قرارگاه سازندگی، کمک کنند که در آینده نزدیک پتروشیمی آبادان، که از اولین پتروشیمی‌های کشور بوده و سابقه آن به سال ۱۳۴۵ بر می‌گردد، را به بازار تولید برگردانیم و دل مردم مظلوم و همیشه در صحنه و شهیدپرور آبادان را شاد کنیم.

مدیرعامل تاپیکو در ادامه به پروژه‌ای دیگر اشاره کرد و گفت: در دو پروژه دیگر از ظرفیت و توانمندی قرارگاه سازندگی استفاده خواهیم کرد. یکی از این پروژه‌ها که مربوط به حل مساله ناترازی گاز در کشور است، بسیار راهبردی است و از اولین پروژه‌هایی است که در این سطح در کشور قابل اجراست.

افقهی تاکید کرد: بحث ناترازی گاز در کشور موضوع بسیار آزاردهنده‌ای است. در کوتاه مدت یکی از راه حل‌ها شاید ایجاد مخازن ذخیره‌سازی میلی ال ان جی باشد، که ما به صورت پایلوت در کشور در پتروشیمی خراسان تجربه خواهیم کرد. اجرای این پروژه در سال جهش تولید، از مساله توقف تولید جلوگیری می‌کند، که ما آن را با کمک قرارگاه سازندگی در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرعامل تاپیکو همچنین به طرح پتروالفین شرکتِ فن‌آوران اشاره کرد و گفت: چند سالی است که این طرح مسکوت مانده است و امیدواریم با حضور پرقدرت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و نظر مثبت فرماندهی معظم این قرارگاه و بدنه خوب و متخصصین آن، در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی پروژه باشیم و فواید آن به کشور و مردم عزیز مظلوم خوزستان بازگردد.