۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷

واکنش منوچهر متکی به بازگشت گشت ارشاد: نمی‌توانیم هرطور که دلمان می‌خواهد عمل کنیم / فراجا در معرض یک امتحان است

منتخب مجلس دوازدهم در گفتگویی به اجرای طرح نور در جامعه توسط فراجا واکنش نشان داد و گفت: من فکر می‌کنم که عنوان طرح مهم نیست ولی چگونگی ورود به یک اقدام بسیار مهم است و باتوجه به مسائل سال گذشته، فراجا در معرض یک امتحان مهم دیگری قرار دارد که امیدواریم سرافراز از آن بیرون بیاید.
کد خبر : ۶۵۷۷۱۰

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین: منتخب مجلس دوازدهم در گفتگویی به اجرای طرح نور در جامعه توسط فراجا واکنش نشان داد و گفت: من فکر می‌کنم که عنوان طرح مهم نیست ولی چگونگی ورود به یک اقدام بسیار مهم است و باتوجه به مسائل سال گذشته، فراجا در معرض یک امتحان مهم دیگری قرار دارد که امیدواریم سرافراز از آن بیرون بیاید.

منوچهر متکی، منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم، در گفتگویی در برنامه صندلی سبز، به موضوع «طرح نور فراجا» واکنش نشان داده است.

در ادامه بخشی از این گفتگو را می‌خوانید؛

جناب آقای متکی طرح نور فراجا را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا در اجرای این طرح موفق بوده‌اند؟

قانون‌گذاران و مجریان در موضوعات حساس برای جامعه باید دقیق و با رعایت جوانب احتیاط عمل کنند، هم در نگارش قانون هم در فرآیند قانون‌نویسی، من موافق نبودم که ما بحث لایحه عفاف و حجاب را ببریم در یک کمیسیونی مورد بررسی قرار بدهیم. در دنیای امروزه مرسوم است که موضوعات حاد اجتماعی را در سطح جامعه به مرعاب و منظر نخبگان و صاحب‌نظران قرار می‌دهند و مردم پیرامون آن نظر می‌دهند.

آنچه ما به آن متعهد هستیم این است که موازین اعتقادی، شرعی را باید لحاظ کنیم اما چگونگی پرداختن به این موضوع، چگونگی نوشتن قانون و مهمتر از همه چگونگی اجرای قانون، تدابیر بسیار زیادی را می طلبد.

اگر قانون فراجا را مجری این طرح در جامعه کرده است، فراجا باید زبده‌ترین فکرها را، هم از درون و هم از خارج خودش جمع کند که به این نتیجه برسد که چگونه عمل کند، یکسری حساسیت هایی که در جامعه وجود دارد که ما می‌خواهیم از کنار این حساسیت ها عبور کنیم و هرطور که دلمان می‌خواهد عمل کنیم، اما با این روش هیچوقت به نتیجه نمی‌رسیم.

فلذا من فکر می‌کنم که عنوان طرح مهم نیست ولی چگونگی ورود به یک اقدام بسیار مهم است و باتوجه به مسائل سال گذشته، فراجا در معرض یک امتحان مهم دیگری قرار دارد که امیدواریم سرافراز از آن بیرون بیاید.