۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

واکنش عضو شورای شهر تهران به سقوط یک کودک از پله برقی

در جلسه امروز شورای شهر تهران به موضوعات مختلفی از جمله سقوط یک کودک از پله برقی، بهره‌برداری از فاز اول آزادراه شهید شوشتری و ... پرداخته شد.
کد خبر : ۶۵۷۹۸۹

به گزارش صراط به نقل از تسنیم، دویست و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران و با حضور برخی از معاونان شهردار تهران از جمله لطف‌الله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران برگزار شد.

سید احمد علوی، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز غایب بودند.

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران به عنوان اولین تذکر دهنده با اشاره به اینکه بیستم اردیبهشت‌ماه خبری مبنی بر سقوط یک کودک از پله برقی میدان تره‌بار مجیدیه منتشر شد که عنوان شده بود مادری با کودک 5 ساله خود در حال پایین رفتن از پله برقی بوده که متاسفانه به دلیل عدم وجود درپوش در پایین پله برقی این کودک افتاده و به داخل گودال پله برقی می‌افتد و اندام تحتانی این کودک آسیب می‌بیند.

وی افزود: تذکر امروز بنده بنا به دلیل اطلاعیه روز گذشته سازمان میادین میوه و تره‌بار بود که در این اطلاعیه آمده است که سهل‌انگاری خانواده منجر به این اتفاق شده است! بنده به همین دلیل این تذکر را امروز بیان کردم و درخواستم این است که دولت سلب مسئولیت نکنند و تقصیر را به خانواده نیندازند و همانطور که گفته شد در پایین این پله برقی درپوش وجود نداشته است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: دوستان باید به وظایف اداری و انسانی خود توجه داشته باشند و بنده می‌خواهم که هر چه سریع‌تر دلجویی از این خانواده توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار انجام شود.

حجت‌الاسلام آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به بازدید روز گذشته خود به همراه حق‌بین معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از احداث آزادراه شهید شوشتری گفت: در این پروژه برخی از معارضین ملکی - تاسیساتی وجود دارد به طوریکه برخی از این معارضین شخصی و برخی (نظامی ارتش سپاه و بسیج) و برخی از معارضین به وزارت ورزش، آموزش و پرورش و ... مربوط می‌شوند به طوریکه هم اکنون شهرداری تهران تلاش خود را برای اتمام و بهره‌برداری از این پروژه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هشتاد درصد از انرژی نیروهای متخصص عمران شهرداری تهران صرف تعامل و حل و فصل معارضین ملکی شده است افزود: طول آزادراه شهید شوشتری 16 کیلومتر است که این آزادراه در دو فاز طراحی شده است که فاز نخست با 9.3 کیلومتر و بقیه مربوط به فاز دوم است.

آقامیری ادامه داد: فاز دوم آزادراه شهید شوشتری از محدوده سرخ‌حصار می‌گذرد و با توجه به این مسئله جلساتی با سازمان محیط زیست در این دوره برگزار شده است و رویکرد مثبتی از سوی مسئولان این سازمان برای احداث این آزادراه در این محدوده انجام شده البته هر چند به تفاهمنامه قطعی نرسیده‌اند.

وی گفت: آزادراه شهید شوشتری با تعامل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها با شهرداری تهران در حال اجراست و جا دارد از تلاش‌های دولت آقای رئیسی و حمایت‌هایی که از شهردار تهران می‌کنند قدردانی بکنیم.

وی افزود: در فرآیند احداث آزادراه شهید شوشتری به لحاظ امکانات مشکلی وجود ندارد و پیمانکاران قدری در فرآیند احداث این آزادراه فعال هستند و حجم کار بسیار بالاست. به طوریکه پیمانکاران در 8 الی 9 جبهه کاری در حال فعالیت هستند.

آقامیری گفت: احداث بزرگراه شهید شوشتری مزیت‌های بسیاری را خواهد داشت به طوریکه 1.5 درصد ترافیک را در سطح کل شهر تهران، 7 درصد ترافیک را در سطح منطقه 15 و 30 درصد ترافیک را در بزرگراه بسیج کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام مسئولان شهرداری تهران فاز نخست آزادراه شهید شوشتری در 6 ماهه دوم سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیب کاشانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید خود از منطقه 21 و گلایه برخی از ساکنان شهرک فرودگاهی مهرآباد گفت: بنا بر طرح تفصیلی ساکنان این محدوده می‌توانند ساختمان‌های خود را با 5 طبقه با پیلوت بسازند اما اخیرا مدیران فرودگاه نامه‌ای را تهیه و عنوان کرده‌اند که این اقدام قابل انجام نیست چرا که این محدوده کریدور هوایی است و حق ساخت و ساز در این محدوده ممنوع است و ساکنان تنها می‌توانند واحدهای خود را به صورت 3 طبقه بسازند.

وی ادامه داد: در حالی مدیران فرودگاه این موضوع را عنوان کردند که پیش از این واحدهای 5 و حتی 7 طبقه در این محدوده ساخته شده و این در حالیست که عمده ساکنان این محدوده کارگر، کارمند و بازنشسته هستند و سوالی که مطرح می‌شود این است مگر کریدور هوایی عوض شده است که مدیران فرودگاهی اخیرا موضع خود را نسبت به ساخت و ساز در این محدوده تغییر داده‌اند؟

کاشانی گفت: هر ساخت و سازی در این محدوده بر مبنای طرح تفصیلی است که این طرح نیز مورد تایید وزارت راه و شهرسازی است و شرکت فرودگاهی نیز زیرنظر وزارت راه و شهرسازی است و نباید سلیقه‌ای عمل شود.

وی از کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران خواست با توجه به این موارد که در قالب حقوق عامه است ورود جدی را داشته باشد تا حق مردم ضایع نشود.

وی در ادامه از مدیران خواست که از رفتار سلیقه‌ای دوری کنند.

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با اشاره به برخی از برکناری‌های پرسنل شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که برخی از افراد به صورت سلیقه‌ای تغییر می‌کنند و این در حالیست که ما باید به نظام ارتقاء شغلی در شهرداری تهران توجه داشته باشیم.

پرویز سروری؛ نایب رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت گفت: زیرگذر نواب تندگویان آماده و اخیرا به صورت غیررسمی به بهره‌برداری رسیده است که این مسئله می‌تواند باعث ایجاد تردد روان در این محدوده باشد.

 

 
برچسب ها: شورای شهر تهران