۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲

وزیر بهداشت: جوانی جمعیت می‌تواند تبدیل به شاخص توسعه کشور‌ها شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی فرارسیدن روز ملی جمعیت را تبریک گفت.
کد خبر : ۶۵۸۳۱۸

به گزارش صراط به نقل از  میزان - طبق اعلام وبدا، متن پیام تبریک بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت سی‌ام اردیبهشت‌ماه روز ملی جمعیت به شرح زیر است.

جمعیت، این عامل مهم در پیشرفت جامعه انسانی و این شاخص پویایی زندگی بشری، پیش‌نیازی برای حفظ استقلال و تحقق امنیت کشور است.

امروز که پدیده کهنسالی جمعیت در دنیا تبدیل به بحرانی روزافزون در مسیر توسعه کشور‌ها شده است، جوانی جمعیت می‌تواند تبدیل به شاخص توسعه کشور‌ها شود.

اکنون در آستانه سومین سال اجرای قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر این باور هستیم که تلاش برای حفظ و ارتقا جوانی جمعیت، اولویت راهبردی و سیاست حیاتی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پیش روست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اقداماتی از قبیل رایگان بودن آموزش‌های هنگام ازدواج، ارائه رایگان خدمات زایمان طبیعی، پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی درمان ناباروری، پرداخت کارانه پلکانی (رویش) مشاوره فرزندآوری به کلیه ارائه‌دهندگان خدمت و پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین تلاش حداکثری خواهد نمود تا کرامت مادری را ارج نهد و فرزند‌آوری با خدماتی ارزان، آسان و کریمانه در حوزه سلامت، به کام ملت شریف ایران پیش از پیش شیرین شود.

همچنین معتقدیم که در مسیر فرهنگ‌سازی جمعیتی، نیازمند یاری مستمر و سامان‌مند گروه‌های مردمی و نخبگان فعال در حوزه جمعیت هستیم.

ضمن گرامیداشت و تبریک روز ملی جمعیت و با شعار «سهم من از جوانی ایران»، تلاش‌های کنش‌گران حوزه جمعیت و همکاران گرانقدری که در مسیر جوانی جمعیت کشور قدم بر می‌دارند را ارج می‌نهم.

امید است با تلاش همگانی در اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، این سرمایه بزرگ انسانی حفظ شود تا آینده درخشانی برای ایران عزیز در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی رقم بخورد.