۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

تردد این خودروها در معابر عمومی ممنوع شد

تردد این خودروها در معابر عمومی ممنوع شد
یک اتومبیل شاسی‌بلند ۲ دیفرانسیل کافی است تا دیگر کوه و جنگل و کویری نباشد که ندیده باشید. خودرویی که با صدایی مهیب انواع موانع را پشت سر می‌گذارد تا شما قدرت رانندگی‌تان را به رخ بکشید و آدرنالین خونتان را بالا ببرید.
کد خبر : ۶۵۸۴۵۴
 

به گزارش صراط به نقل از  همشهری‌آنلاین، با اینکه این ورزش چند سالی است که مورد انتقاد فعالان محیط‌زیست و کارشناسان اکوتوریسم واقع شده، اما بحث ما فعلا این بخش ماجرا نیست و قرار است به یکی از موانعی که سر راه رانندگان خودرو‌های آفرود است اشاره کنیم، مانعی که هیچ جوره نمی‌توانند از آن عبور کنند.

ماجرا این است که بسیاری از آفرودسواران علاوه بر کوه و بیابان، با همین خودرو‌ها در شهر هم تردد می‌کنند که پلیس راهور به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده که خودرو‌های آفرود با توجه به قوانین و مقررات فعلی راهنمایی و رانندگی، اجازه تردد در معابر عمومی را ندارند.

یعنی همانطوری که خودرو‌های شهری را نمی‌توان به آفرود تبدیل کرد و غیرقانونی است، خودرو‌های دستکاری شده آفرود هم اجازه ورود به شهر را ندارند و اگر لازم باشد که در معابر عمومی جابه‌جا شوند باید به‌صورت محموله و روی کفی و یدک حمل شوند.

پلیس معتقد است که این خودرو‌ها می‌توانند برای معابر عمومی و شهروندان مشکل ایجاد کنند و اگر در شهر تردد کنند، حتما توقیف و جریمه خواهند شد. این قانون قرار است خیلی سفت و سخت اجرا شود و بهتر است اگر راننده خودروی آفرود هستید، فکر ویراژ دادن با این ماشین را در خیابان‌ها و اتوبان‌های شهر از سرتان بیرون کنید و برای هیجان، راهی کویر و جنگل شوید.