۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸

ساخت مجسمه علی کریمی در غرب تهران

مجسمه علي كريمي به زودي در ورزشگاهي به نام اين اسطوره فوتبال كشورمان در غرب تهران ساخته خواهد شد.
کد خبر : ۷۸۸۲۷

دكتر سليمي شهردار منطقه 21 تهران كه در حال حاضر طرح‌هاي بسيار و قابل توجهي را در اين منطقه در دست احداث دارد، قصد دارد تا ورزشگاهي را در حول و حوش منطقه وردآورد به مرحله تجهيز و افتتاح برساند تا مردم وردآورد و منطقه 21 تهران بتوانند از آن مجموعه ورزشي استفاده و بهره‌برداري كنند.
 
 نكته قابل توجه در مورد اين ورزشگاه و شهردار ورزشي منطقه 21 اين است كه طبق شنيده‌ها اين ورزشگاه تازه تاسيس «علي كريمي» و يا «شماره هشت» نامگذاري مي‌شود. دليل اين نامگذاري اين است كه كريمي مدت‌ها در اين منطقه زندگي كرده و دوستداران زيادي نيز در اين منطقه دارد.
 
دوستداران و بچه محل‌هاي سابق علي كريمي كه پس از انتخاب حميد استيلي به عنوان مشاور ورزشي شهرداري از سرمربي سابق سرخ‌ها خواسته بودند تا كريمي را به اين منطقه دعوت كند، از آن پس در چند مورد توانستند همراه جادوگر باشند و از نزديك پاي صحبت‌هاي او بنشينند.
 
محبوبيت كريمي در اين اهالي فوتبال و توجه بچه‌هاي سابق جادوگر به اين بازيكن دليل بزرگي است كه هر بار كريمي را به آن منطقه بكشاند و باعث شود كه ورزشگاه با نام و شماره او به بهره‌برداري برسد.
شايد خيلي از فوتبالي‌هاي وردآورد ندانند كه سالن اين منطقه و كف‌پوش آن به كمك و حمايت علي و فرشيد كريمي به وضعيت قابل استفاده درآمده و حتي كريمي‌ها هميشه حمايت‌هايي از بچه محل‌هاي سابق خود انجام داده‌اند.
 
علي كريمي حدودا دوازده ساله بود كه با توجه به نظر خانواده‌اش از وردآورد به فرديس كرج نقل مكان كرد و با توجه به اين موضوع جادوگر فوتبالش را از زمين‌هاي خاكي وردآورد شروع كرد و هميشه از محبت و لطف مردم اين منطقه صحبت مي‌كند: «مردم هميشه نسبت به من لطف دارند و اهالي وردآورد با توجه به اينكه بچه محل‌هاي سابق من هستند، هميشه با لطف و نظر ديگري با من برخورد مي‌كنند. شروع فوتبال من از زمين‌هاي خاكي وردآورد بود و هنوز هم دلم براي آن روزها و آن بازي‌هاي زمين خاكي تنگ مي‌شود. به هر حال باز هم ممنون مردم وردآورد هستم و اميدوارم كه براي اين منطقه و ديگر مناطقي كه استاديوم و مكان‌هاي ورزشي مناسب ندارند، دستي بالا زده شود و مردم حداقل امكانات ورزشي را داشته باشند.»
 
ساخت مجسمه‌اي از علي كريمي در مقابل ورزشگاه يا محوطه داخل آن پيشنهاد ديگري بود كه در حال بررسي است و احتمال دارد كه اين اتفاق در صورت توافق مسوولان ذي‌ربط و علي كريمي به‌زودي رقم بخورد و جادوگر به الگوي يكي از مجسمه‌سازان زبردست كشورمان تبديل شود.
حميد استيلي كه به دليل دوستي قديمي‌اش با دكتر سليمي در امور فرهنگي و ورزشي به ياري شهردار منطقه 21 شتافت، در اين مورد صحبت‌هايي را با علي كريمي و دكتر سليمي انجام داده است: «علي كريمي يكي از محبوب‌ترين بازيكنان ماست. او در ايران و حتي در بين ايرانيان خارج از كشور طرفداران زيادي دارد كه در اين بين بچه محل‌هاي سابق او در منطقه وردآورد نقش پررنگي دارند. ما بايد از اسطوره‌هاي اين‌چنيني استفاده خوبي كنيم و با استفاده از سلامت و شرايط خوب آنها براي جوانان ورزشكارمان، الگوي خوبي به وجود آوريم. به همين دليل احتمال دارد كه با توجه به شروع فوتبال علي كريمي در منطقه وردآورد، ورزشگاهي كه قرار است در منطقه 21 ساخته شود به اسم علي كريمي نامگذاري شود يا حتي مجسمه‌اي از او در اين منطقه ساخته شود.»
 
استيلي كه تمايل ندارد در مورد اين موضوع صحبت كند، حتي به سوال دوم ما در مورد حضور كريمي و بعضي از بازيكنان در مدرسه فوتبال رايگانش در منطقه 21 توضيح كوتاهي مي‌دهد: «با دعوت از بعضي از بچه‌ها مثل علي كريمي مدرسه فوتبال را با حمايت دكتر سليمي در منطقه 21 افتتاح كرديم. از آنجايي كه ما دنبال پول و درآمد نبوديم، اين مدرسه فوتبال رايگان است و آن دسته از عزيزاني كه از لحاظ مالي مساله دارند و البته از استعداد خوبي در فوتبال سود مي‌برند، مي‌توانند در اين كلاس‌ها شركت كنند. باز هم از زحمات و لطف دكتر سليمي تشكر مي‌كنم و اين را بدانيد كه يك دعاي خدا بيامرزي براي ما از هر چيزي مهمتر است.»
 
گفته مي‌شود پس از بازگشت تيم ملي از لبنان به تهران و كم شدن مشغله‌هاي كريمي، جلسه‌اي با حضور دكتر سليمي، استيلي و جادوگر براي نهايي كردن اين پروسه برگزار خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۲
۰
آفرین به آقای شهردار
اگر بدنید چقدر برای اون بچه ای که پول نداره بر ه از خونه بیرون
این محیط ها که زیر نظر شهرداریه و رایگانه
مهمه
الهی هر کس که
در را خدمت به خلق گام بر میداره
خداوند تبارک و تعالی خیر هر دو دنیا را عنایت کند
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۲
۱
چه غلطا...مگه اپولن هوا رکده..همه اش هم که در حال بد وبیراه گفتنه...یه روز برای خودش عنوان جادوگر میسازه...حالا هم که.......!!!!!!!!!!!!
خیلی مسخره اس
مهران مدیری بود که توی مرد هزار چهره از مساله مهمی پرده برداشت که پول میدن به روزنامه چی ها میگن براشون عنوان بسازن.....!!!
حالا .... پچقدر پول داده تا براش تندیس بسازن؟؟
........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۳
۱
این همه جوون شهید و این همه نخبگان علمی که برای کشور زحمت کشیدند حالا یک فوتبالیست چکار کرده که می خوان الگو کن برای یک بچه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
ادم نخبه کم داشتیم!!!
خاک بر سر ما !!!علی کریمی هم شد الگو ما!!!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
این اقا هرمربی که اومد پرسپولیس براش حاشیه درست کرد حالا میخوان واسش مجسمه بسازن
یادشون رفته وقتی تو جام جهانی زد زیر ساک ایران توهین به ملت ایران کرد بعد میخوان واسش مجسمه بسازن متاسفم ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
خدا لعنت كنه ادمهاي بدبين و كوته فكرو كه فقط همه چيزو با تنگ نظري مي بينند!
sarbaz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
سلام
حالم داره بهم میخوره از این کثافت کاری هاتون
فعلا با 20 میلیارد هزینه که آخره جدول دارید دست و پنجه نرم می کنید
توهین نمیکنم به آقای کریمی چون ایشون هم زحمت کشیدن ولی پولشو گرفتن
در اسلام نشان شجاعت رو میدن به کسی که به هوای نفس خودش غلبه می کنه
تندیس امثال همت و جاوید الاثر احمد متوسلیان رو بسازید که از یادمون رفته چیکار برامون کردن
خاک بر سره ما که اندازه اون اروپایی ها هم نیستیم دین و ایمون ندارن ولی با شرافت تندیس سربازای کشته شده تو جنگ جهانی دومشون رو میسازن و هر صبح گله تازه براشون میارن ماهم خودمون رو ترکوندیم تنیس یه فوتبالیست رو میسازیم
مگه چیکار کردن بره کشورمون
به جز اینکه فقط از پوله بیت المال به شدت دادید بهشون ولی بازم سرافکندتون کردن
بس کنید جونه مادرتون دیگه یه سری ها هستن که دنباله یه لقمه نونن نیاز به یه کمک کوچیک دارن پوله اونو بیارید بدید به اونها حروم نکنید
خدا رو خوش نمیاد که یکی سره گرسنه رو زمین بذاره و شماها عکسای ماشیناتونو به رخ مردم بکشید
یه باید فیلم های پارتی هاتونو جمع کنیم یا عکسای مزخرفتون رو من دیگه فوتبال کثیف شمارو نگاه نمیکنم
من حتی فوتبال اسپانیاروهم با اون همه زیبایی نگاه نمی کنم
باز فوتبال اونها دیدن داره که طرف 11 نفر رو رد میکنه بره ماهم دیدن داره
تازه بره ما سرتر هم هست
حالشو ببرید
ولی حواستون باشه
کسایی هستن که نیاز به کمک دارن اونا واجب ترن
ومن الله توفیق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
مهم محل تفریح رایگان برای مردم محله است
همایون سلحشور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
هرچی میگذره بیشتر و بیشتر معتقد میشم که افیونی خطرناک تر از فوتبال نیست!