۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷

ماهواره ظفر با پرتابگر بومی پرتاب می شود

مدیر مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت گفت: نمونه کیفی ماهواره ظفر تا پایان امسال عرضه می شود و این ماهواره تا خرداد ۹۲ با پرتابگر بومی به فضا پرتاب می شود.
کد خبر : ۸۳۲۲۷
به گزارش صراط،‌ ˈحسین بلندیˈ روز شنبه گفت: نمونه کیفی ماهواره ظفر برای ارایه تست های عملیاتی تا پایان امسال ارایه می شود وپس از این مرحله ساخت نمونه فضایی این ماهواره آغاز خواهد شد .ساخت و آماده شدن نمونه پروازی این ماهواره در زمان معین بسته به ارایه نمونه کیفی و گذراندن مراحل تست عملیاتی دارد.

نمونه عملیاتی یک ماهواره باید دو ماه قبل از زمان پرتاب به متصدی تحویل داده شود.

عضو شورای عالی فضایی خاطرنشان کرد: فناوری به کار رفته در ماهواره ظفر حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد برتر از ماهواره نوید است و اجزای آن پیشرفته است.

وی افزود : طول عمر ماهواره نوید ۲ ماه و ارتفاع مداری این ماهواره ۲۵۰ تا ۳۷۵ کیلومتر بود و این درحالیست که طول عمر ماهواره ظفر یک و نیم سال و ارتفاع مداری آن ۵۰۰ کیلومتر است.

بلندی روند ساخت ماهواره ظفر را خوب ارزیابی کرد و گفت: ساخت بخش های اصلی ماهواره ظفر شامل کنترل، سازه و سیستم های انرژی درحال انجام است . حتی امکان دارد این ماهواره زودتر از خرداد ماه سال آینده هم آماده شود، اما در تلاش هستیم تا کیفیت اجزای آن را بهبود ببخشیم.

مدیر مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم وصنعت ابراز امیدواری کرد که با ساخت ماهواره ظفر تمامی مراحل طراحی وساخت ماهواره ها در کشور به صورت بومی انجام شود.
منبع: ایرنا