آرشیو

تصاویر / پل تاریخی میربهاءالدین جان دوباره می‌گیرد

در فروردین ۱۴۰۳ از وضع نامناسب و آشفته پل تاریخی میربهاءالدین در ایام سفر‌های نوروزی به زنجان گزارشی کار شد. این گزارش باعث شد تا پای مسئولین استان به این پل باز شود و نسبت به لای روبی و بهبود شرایط گردشگری و توریستی این پل اقدام کنند.

تصاویر / مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ - تهران / خوش و بش زلفی گل با کنکوری‌ها

مرحله اول کنکور سراسری، پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد. همچنین محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور از این حوزه بازدید کردند.

تصاویر / بهار دل انگیز در ارتفاعات برفچال - مینودشت

با پایان یافتن فصل سرما و آغاز بهار، طبیعت زیبا و مراتع سرسبز ارتفاعات برفچال در شهرستان مینودشت، استان گلستان میزبان طبیعت گردان و کوهنوردان زیادی است که این منطقه کوهستانی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند. وجود چشمه‌ها وبرکه‌های فراوان در مراتع پوشیده از علف، هوای بسیار دل انگیز و چشم انداز زیبا، بخشی از ویژگی‌های خاص گردشگری این منطقه کوهستانی است. ارتفاعات برفچال در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان مینودشت و در ارتفاعات بخش شرقی رشته کوه البرز واقع شده است.

تصاویر / معماری معاصر اصفهان به روایت نما‌ها

«نما» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان، فرصتی برای نمایش هویت سازه و در سطح کلان معرف هویت شهرسازی در مناطق مختلف است. معمار با ترکیب علم و هنر و با تکیه بر هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی شهر میراثی از خود بجا می‌گذارد که ماندگاری و اثرگذاری آن همانگونه که در آثار فاخر صفوی می‌توان دید، وابسته به درهم‌تنیدگی و پیوست بین اجزای فرهنگی، هنری و طبیعی با بنا‌ها است و طراحی نما یا پوسته خارجی ساختمان را با توجه به کاربری بنا، قوانین شهرسازی، اقلیم، فرهنگ و بافت منطقه انجام می‌دهد.

تصاویر / عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه

عمارت فکری یکی از آثار تاریخی بندرلنگه در استان هرمزگان واقع در در جنوب ایران است؛ که توسط یکی از تجار مشهور بندرلنگه به‌نام عبدالواحد فکری ساخته شد است. این بنای تاریخی که یکی از ارزنده‌ترین خانه‌های بندرلنگه است، بیش از ۱۰۰سال قدمت دارد و مربوط به دوران قاجاریه است و در ابتدای شهر در محله پاکرتی واقع شده و در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۵ با شماره ۱۸۳۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
۱