۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲

آروزهای سردار فضلی در مورد راهیان نور

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم توجه کافی به زیرساخت‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت:امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌ها حداقل 10 درصد مردم کشورمان در یک بازه زمانی از این مناطق بازدید کنند.
کد خبر : ۱۰۰۰۹۷
به گزارش صراط، سردار علی فضلی که امروز در یک نشست خبری سخن می‌گفت، ادامه داد: تمام یادمان‌های مناطق عملیاتی آماده پذیرایی از زائران راهیان نور هستند و تمامی استان‌ها نیز در مناطق عملیاتی زائرسرا دارند و ظرفیت‌های خالی این زائرسراها نیز به افراد و خانواده‌هایی اختصاص می‌یابد که به صورت خودجوش زائر مناطق عملیاتی می‌شوند.

 
وی با اشاره به اعزام دانش‌آموزان و فرهنگیان به مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس از روز 12 مهرماه سال جاری اظهار کرد: در دوره جدید این سفرها پنج نقطه توسط سپاه و دو نقطه توسط ارتش برای برگزاری رزمایش‌های شبانه در نظر گرفته شده است.همچنین آمادگی برای اسکان حداقل 100 هزار نفر به صورت شب‌مانی زائران در مناطق عملیاتی وجود دارد. همچنین باید شب‌مانی 98 هزار و 932 نفر از زائران عتبات عالیات را در مناطق یادمانی مرزی نیز به این تعداد اضافه کرد.

 
وی با اشاره به بازدید حدود چهار میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس طی سال گذشته اظهار کرد: برآورد امسال ما برای بازدید، پنج میلیون نفر است که تاکنون بازدید دو میلیون و 300 هزار نفر محقق شده است.

 
به گفته وی، در سال گذشته 6700 نفر و در سال جاری 689 نفر از کشورهای مختلف زائر مناطق عملیاتی شده‌اند.

 
سردار فضلی همچنین اعلام کرد: بیش از 95 درصد کاروان‌های راهیان نور نیازهایشان را از استان‌های میزبان تأمین می‌کنند.


وی اظهار کرد: تاکنون هیچ مساله امنیتی درباره کاروان‌های راهیان نور نداشته‌ایم.


سردار فضلی با اشاره به حادثه تأسف‌بار واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجنی در سال جاری و تسلیت مجدد به خانواده‌های درگذشتگان این حادثه اظهار کرد: ما در جهت تأمین امنیت جابجایی زائران استانداردهای تعریف شده‌ای داشته و داریم که یکی از آن‌ها ایجاد قرارگاهی با نام قرارگاه شهید علیرضا نوری است که امکان سفر حداکثر 85 هزار نفر از زائران مناطق عملیاتی را فراهم کرده است. این حادثه تأثیری بر روی سفر دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی نداشت چون پس از آن، حدود 400 هزار نفر به سرزمین‌های نور سفر کردند. البته هوشمندی مردم و خانواده‌های درگذشتگان حادثه مذکور باعث شد دشمنان در راستای ضربه زدن به عملیات فرهنگی اردوهای راهیان نور به اهداف‌شان نرسند.


وی در عین حال گفت: یکی از آرزوهای ما این است که همه زائران با قطار به مناطق عملیاتی سفر کنند و امیدواریم مجلس و دولت برای توسعه خطوط ریلی به سمت خوزستان تلاش کنند.


سردار فضلی همچنین اظهار کرد: امیدواریم یک تصمیم ملی توسط مجلس و دولت اتخاذ شود تا همه زائران بتوانند به صورت رایگان از مناطق عملیاتی بازدید کنند و حالا که وجود چنین شرایطی امکان‌پذیر نیست؛ امیدواریم حداقل به بخش ریلی و زیرساخت‌های مناطق عملیاتی توجه کافی شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای در استان‌های خوزستان و کرمانشاه خبر داد و گفت: این قرارگاه‌ها خبرنگاران را در پوشش اخبار مربوط به راهیان نور پشتیبانی می‌کند.


سردار فضلی با اشاره به لزوم توسعه مناطق مورد بازدید مناطق عملیاتی گفت: به دلیل پاکسازی نشدن، اجازه حضور زائران را در برخی مناطق نمی‌دهیم اما بازدید از این مناطق بکر جزو گزینه‌های آتی ما محسوب می‌شود.


وی به راهیان نور دریایی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 80 هزار نفر از مناطق عملیاتی دریایی بازدید کردند و امسال نیز این بازدیدها ادامه خواهد داشت و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نظر تعداد افراد بازدیدکننده افزایش یابد.


در بخش دیگری از این نشست خبری، سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه، گفت: امسال در بخش کمی و کیفی شاهد برجستگی‌هایی در اردوهای راهیان نور خواهیم بود.


وی با اشاره به درخواست دانش‌آموزان برای خادمی در مناطق عملیاتی گفت: امسال یادمان فتح‌المبین توسط دانش‌آموزانی با عنوان «خادمین نوجوان نخبه دانش‌آموز» اداره خواهد شد.


وی همچنین توسعه کتابخانه‌های سیار در یادمان‌های دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه بزرگ در ورودی یادمان شلمچه از روز 22 اسفند، توزیع بسته‌های فرهنگی متنوع و جدید بین زائران و برگزاری جشنواره ره‌آورد سرزمین نور را از جمله برنامه‌های امسال راهیان نور برشمرد .


سردار سلیمانی یادآور شد: نزدیک به 700 نفر پزشک طی دو هفته گذشته از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند. همچنین 1500 آزاده که در عملیات «خیبر» اسیر شده بودند با حضور در منطقه‌ای که به اسارت گرفته شده بودند، خاطراتی را بیان کردند.
منبع: ایسنا