۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳

فروش بهاره و نقش آن در تنظیم بازار

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: 14 نمایشگاه فروش بهاره در شهرستان‌های استان کرمانشاه، نقش مؤثری در تنظیم و کنترل بازار شب عید ایفا کردند.
کد خبر : ۱۰۰۵۰۰
به گزارش صراط،علی اسماعیلی بعد از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار شهرستان کنگاور گفت: 14 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با هزار غرفه در شهرستان‌های استان کرمانشاه دایر است که کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را با نرخ‌های مصوب به اندازه کافی توزیع خواهند کرد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار داشت: غرفه‌داران نمایشگاه‌ها عمدتا از تولیدکنندگان هستند و موظفند کالاهای خود را با نرخ حداقل 15 درصد کمتر از نرخ کف بازار به مشتری ارائه دهند.

اسماعیلی در خصوص نرخ‌گذاری اقلام مصرفی در نمایشگاه‌ها گفت: قیمت نمونه کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در کمیته نرخ‌گذاری، مشخص شده و غرفه‌داران موظف به ارائه نمونه‌ کالای پلمپ شده در نمایشگاه‌ها هستند و بازرسان با هرگونه تخلف در این خصوص به ‌شدت برخورد خواهند کرد.

فرماندار کنگاور هم در این جلسه با اشاره به اینکه 330 ناظر افتخاری، محیط را برای متخلفان اقتصادی در این شهرستان ناامن خواهند کرد، افزود: نمایشگاه فروش بهاره شهرستان کنگاور از پانزدهم اسفند ماه سال‌جاری با هشتاد غرفه شروع به ‌کار کرده و تمام اقلام مورد نیاز خانواده‌ها را با تفاوت محسوس قیمتی نسبت به بازار در اختیار مردم قرار خواهد داد.

حشمت‌الله عزیزی با تاکید بر اینکه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از عرضه کالاهای بی‌کیفیت در این نمایشگاه جلوگیری خواهند کرد، بیان داشت: در واگذاری غرفه به تولیدکنندگان بنا بر این گذاشته شده که کیفیت کالاهای ارائه شده در نمایشگاه در حد قابل قبول و مرغوب باشد.

وی با بیان اینکه از لحاظ تولید گوشت قرمز و گوشت سفید رتبه دوم استان را در اختیار داریم، خاطر نشان کرد: در بهمن ماه گذشته بیش از 300 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان کنگاور انجام شده که نیاز این شهرستان را در بازار شب عید به‌طور کامل مرتفع خواهد کرد.

عزیزی تصریح کرد: به‌منظور کنترل بازار و تامین نیاز همشهریان، خروج هرگونه دام از شهرستان به‌صورت زنده یا لاشه بدون اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح ممنوع خواهد بود.




آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.


منبع: فارس