۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷

وقتی تحریم‌ها به تهدیدتبدیل‌ می‌شوند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی نباید این وزارتخانه را تبدیل به وزارت مسکن مهر کند، اظهار کرد: رانت‌خواری‌ها و مفاسد اقتصادی تحریم‌ها را تبدیل به تهدید کرده‌اند.
کد خبر : ۱۰۰۵۹۷
به گزارش صراط، رحیم زارع در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با انتقاد از آنچه بی‌توجهی به حقوق کارگران در کشور می‌خواند، گفت:‌ در ارتباط با حقوق کارگران و رانندگان که در هدفمندی یارانه‌ها آسیب زیادی دیدند فقط شعار می‌دهیم، متاسفانه نقالان خوبی هستیم اما در میدان عمل خواب‌زده‌ایم.

وی افزود: از مجلس و دولت انتظار می‌رود کارگران را سیاسی نکنند و تلاش خود را جهت بهبود وضعیت کارگران و رانندگان بکار گیرند.

نماینده مردم آباده در مجلس در تذکری خطاب به رییس‌جمهور، خواستار اجرایی شدن مصوبات هیات دولت در حوزه انتخابیه خود شد و گفت: مردم محروم منطقه در انتظار احقاق حقوق خود و اقدام عاجل از سوی رییس‌جمهور هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از تحریم‌های خارجی هیچ نمی‌گویم، خاطرنشان کرد: آنچه باید از آن نالید تحریم‌های داخلی است که به دست خود فرصت‌های گوناگون را از سرمایه‌گذاران، کارفرمایان و کارجویان می‌گیریم، گاه بروکراسی ناکارآمد، گاه پنهان‌کاری اطلاعات و توجیهات فنی و اقتصادی و زمانی رانت‌خواری‌ها و مفاسد اقتصادی تحریم‌ها را تبدیل به تهدید کرده‌اند.

زارع در ادامه بیان کرد: ناله مردم از گرانی و تورم طبیعی نیست بلکه آنها از بی‌برنامگی، چندگانگی و سیاست‌های مبتنی بر سوءگیری افزایش قیمت بدون دلایل واقعی و طبیعی در رنج هستند که نمونه بارز آن خودرو است.

وی خاطرنشان کرد: به گروه 1+5 تذکر می‌دهم که ملت ایران از حقوق حقه خود به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و در چارچوب منویات مقام معظم رهبری با آرمان‌ها و اهداف خود ادامه راه می‌دهد.

نماینده مردم آباده در مجلس نسبت به انتصاب برخی افراد در هواپیمایی آسمان در استان فارس انتقاد کرد و به چند تن از وزرا در این رابطه تذکر داد.

زارع همچنین در تذکری به وزیر ورزش و جوانان،‌گفت: بانوان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند در صورتی که حضور آنها در ورزش کم‌رنگ است که از جمله راه‌های ارتقای حضور بانوان، ساخت اماکن ورزشی ویژه آنها، رایگان کردن ورزش‌های همگانی و فعال‌سازی نقش رسانه‌های گروهی در ارتقای سطح فرهنگ گرایش ورزشی میان بانوان می‌باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: از وزیر راه و شهرسازی انتظار می‌رود به جای اینکه این وزارتخانه را تبدیل به وزارت مسکن مهر کند آن هم به صورت غیرفنی و فاقد کارشناسی، به امر نگهداری راه بیش از پیش توجه داشته باشد.

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.

منبع: ایسنا