۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱

انتشارتصاویرشخصی‌دختران‌حربه‌هتاک‌اینترنتی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام از دستگیری سارق هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم پس از جلب اعتماد کاربران اطلاعات آنها را کسب و اقدام به انتشار آن می‌کرد.
کد خبر : ۱۰۰۶۷۱
به گزارش صراط،سرهنگ قبادزاده با بیان اینکه پیرو شکایت زنی مبنی بر هتک حرمت وی در اینترنت، ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند. گفت: بنابر اظهارات شاکیه، فردی با ایجاد صفحه‌ای جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و درج مطالبی کذب علیه او موجب هتک حرمت وی شده بود که پس از بررسی این صفحه و انجام تحقیقات متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: پس از بازبینی سیستم متهم و صفحات ایجاد شده توسط وی مشخص شد که وی با گشت‌زنی در شبکه‌های اجتماعی، طعمه‌های خود را که اکثراً دختران جوان بودند و اطلاعات و عکس‌های خود را به اشتراک گذاشته بودند پیدا کرده و با نام و عکس‌های جعلی با آنها رابطه دوستی برقرار و پس از جلب اعتماد، اطلاعات خصوصی آنها را دریافت و از آنها سوءاستفاده می‌کرد.

قبادزاده با بیان اینکه متهم پس از رویت مستندات موجود به جرم خود اعتراف و تحویل مراجع‌قضایی شد، به کاربران در فضای مجازی هشدارداد: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و عکس و فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذاشته و نسبت به تنظیم محرمانگی اطلاعات خود هوشیار باشید و توجه داشته باشید که افراد در فضای مجازی به راحتی می‌توانند تغییر هویت دهند، بنابراین به راحتی به دیگران اعتماد نکرده و اطلاعات خصوصی خود را در اختیارشان نگذارید.

منبع: ایسنا