۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴

هوگو چاوز مومیایی نشد+عکس

مراسم تدفين هوگو چاوز، رئيس جمهور فقيد ونزوئلا با حضور شمار زيادي از مردم ونزوئلا و مقامات لشکري و کشور اين کشور و همچنين با حضور رييس جمهور بوليوي برگزار شد.
کد خبر : ۱۰۰۹۲۰
به گزارش صراط،پيش از اين قرار بود که بدن هوگوچاوز موميايي شود و در موزه انقلاب پايتخت ونزوئلا، که در منطقه اي نظامي واقع است قرار گيرد، اما ديروز دولت ونزوئلا اعلام کرد که در نتيجه بررسي و مطالعات دقيق متخصصان روس و آلماني موميايي بر روي پيکر هوگو چاوز، براي موميايي چاوز قدري دير شده است و بايد به اين منظور زودتر اقدام مي شد.

براين اساس رييس جمهور موقت ونزوئلا تصريح کرد که موميايي کردن بدن چاوز منتفي شده است.
در مراسم رسمي تدفين چاوز در محل موزه ملي، خبرنگاران رسانه هاي حضور نداشتند اما مراسم به طور زنده از شبکه هاي تلويزيون دولتي اين کشور پخش مي شد.

اين شبکه ها تا زماني به پخش زنده اين مراسم ادامه دادند که تابوت چاوز براي مراسم تدفين در جايگاه مخصوص قرار گرفت و از اين زمان پخش زنده مراسم قطع شد.

تصويري از تدفين چاوز پخش نشد اما در اخبار منتشر شده از سوي دولت ونزوئلا، اعلام شد که پيکر هوگو چاوز در موزه انقلاب آرام مي گيرد.

نيلاس مادورو رييس جمهور موقت ونزوئلا که براي انتخابات زودهنگام رياست جمهوري اين کشور از طرف چاوزي ها نامزد شده است، در اين مراسم اعلام کرد که با قوت راه انقلاب بوليواري و حرکت ضدامپرياليستي هوگو چاوز در ونزوئلا ادامه خواهد يافت.
















آخرین اخبار و تصاویر سیاسی را در سرویس سیاسی  صراط بخوانید.