۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

وجود181مخزن‌توسعه‌نیافته‌نفت‌وگازداخلی

مدیربرنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت از وجود حدود 157 میلیارد بشکه هیدروکربور مایع، 34 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و 181 مخزن توسعه نیافته نفت و گاز در کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۰۱۰۵۸
به گزارش صراط، عبدالمحمد دلپریش، با بيان اين مطلب گفت: حجم منابع هیدروکربوری ایران در حد مطلوبی است و جدیدترین اطلاعات از وجود حدود 157 میلیارد بشکه هیدروکربور مایع، 34 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و 181 مخزن توسعه نیافته نفت و گاز در کشور خبر می دهد.

بر اساس گزارش شرکت ملی نفت ایران، وی تاکید کرد: با بهره برداری از این منابع می توان عوامل تولید ملی را به نحو بهینه ای به کاربرده و از این طریق توسعه حلقه های مختلف اقتصادی در بخش های گوناگون از جمله صنعت را شاهد بود.

وی از شرکت ملی نفت ایران به عنوان تنها متولی بخش بالادستی نفت و گاز با توان عملیاتی منحصربفرد یاد کرد و افزود: تولید روزانه میلیون ها بشکه نفت خام، مایعات و میعانات گازی و انتقال و توزیع و صادرات آن، به همراه تولید صدها میلیون متر مکعب گاز طبیعی نشان از توان سازمان یافته این شرکت دارد.

دلپریش همچنین تولید روزانه 750 میلیون متر مکعب گاز طبیعی را برای تامین مصارف کشور در فصول سرد را از دیگر فرصت های پیش روی شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد.

وی میزان سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران را در 9 ماهه اول سال جاری حدود 19 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: صنعت نفت ظرفیت زیادی برای جذب سرمایه در بخش بالادستی صنعت نفت دارد؛ که این امر به منزله زمینه مساعد سرمایه گذاری در این صنعت سودآور است.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از اجرای بیش ا ز 100 طرح، 700 پروژه و 3 هزار زیر پروژه در شرکت ملی نفت ایران در سال جاری خبرداد و گفت: توان مدیریت، اجرا و بهره برداری از صدها پروژه توسعه ای و تحقیقاتی در شرکت ملی نفت ایران از جمله فرصت هایی است که در بخش بالادستی وجود دارد.

دلپریش در ادامه ایجاد فرصت از تهدیدهای بین المللی در راستای توسعه بخش بالادستی را از جمله مهم ترین بخش های چشم انداز شرکت ملی نفت ایران برشمرد و افزود: تحقق این آرمان در گرو تقویت اراده مدیریت در راستای توسعه صنعت و با استفاده از نهاده های ملی امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت نفت باید علاوه بر ایجاد پیش نیازها، هدایت و ارتقا توان پیمانکاران پروژه های تحقیقاتی و توسعه ای، برنامه ریزی مدونی نیز در خصوص ساخت کالا و تجهیزات داخلی انجام داد.

مدیربرنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، در خصوص زیرساخت های لازم برای تحقق چشم انداز صنعت نفت گفت: برای رسیدن به این هدف باید نسبت به تخصیص منابع سرمایه ای بر اساس اولویت بندی های اقتصادی و فنی و همچنین توسعه تحقیق و پژوهش در راستای بومی سازی فناوری های زنجیره اکتشاف، توسعه و بهره برداری اقدام کرد.

دلپریش یادآور شد: تحول در نظام ارزیابی عملکرد از طریق ایجاد، توسعه و به کارگیری شاخص های کلیدی عملکرد و تقویت نظام کنترل و نظارت اجرای پروژه های توسعه ای به همراه افزایش سطح ظرفیت و نظارت اجرای پروژه های توسعه ای، از دیگر اقدامات پیش روی شرکت ملی نفت ایران است.



آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.

برچسب ها: مخزن نفت گاز صراط