۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱

ادعای سرمایه گذاری آل سعود برای بازگرداندن هاشمی به قدرت!

شهرام همایون: «مبدأ تمام این اتفاقات، عربستان است که در صدد است جناح لیبرال هاشمی را به عرصه قدرت بازگرداند. هاشمی ثروتمند است، اما در این راه هیج هزینه شخصی انجام نمی دهد و تمام هزینه ها را عربستان می پردازد.»
کد خبر : ۱۰۱۳۶۹

به گزارش صراط، "شهرام همایون" مدیر تلویزیون ضدانقلاب "کانال یک" (ChannelOne) در یکی از برنامه های اخیر خود، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و زمزمه های کاندیداتوری "سیدمحمد خاتمی" اظهار داشت: «اگر 16 سال پیش خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری نمی شد، امروز عمر جمهوری اسلامی به 34 سال نمی رسید[!] خاتمی چهره ناشناخته ای نبود. نامه استعفایش از وزارت ارشاد دولت هاشمی، نشان دهنده طرز فکر اوست. برای جمهوری اسلامی ساده بود که صلاحیت او را تأیید نکند و مانع ریاست جمهوری اش شود؛ اما در آن مقطع زمانی، خاتمی تنها گزینه ای بود که می توانست جمهوری اسلامی را حفظ کند.»

 

 

 

 

همایون افزود: «بخش بزرگی از اپوزیسیون و مخالفان جمهوری اسلامی به خاتمی دل بستند و با او همکاری کردند و در واقع همین اپوزیسیون بودند که یک جلوه و وجهه متفاوتی از خاتمی ارائه دادند. خاتمی با موفقیت کامل، تصویر تازه ای از روحانیت را در ذهن مردم ایجاد کرد.»

 


مدیر کانال یک در ادامه، پررنگ شدن حضور رسانه ای آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، را یادآور شد و به مخاطبان خود هشدار داد: «سناریوی جدید و بسیار خطرناکی در راه است؛ محور سناریو این است که آقای رفسنجانی به قدرت برسد، یا اینکه دستکم بازیگردان صحنه قدرت باشد. این پروژه از مدتی پیش با بازگشت سراسیمه "مهدی هاشمی" به ایران کلید خورد و همان موقع هم "فائزه هاشمی" دستگیر شد. قدم اول این بود که موج انتقادات علیه خانواده هاشمی از بین برود.»

 

 

 

 

شهرام همایون سپس با طرح این ادعا که "لابی با قدرت های خارجی در نتیجه انتخابات ایران مؤثر است[!]" ، اظهار داشت: «در شرایط کنونی، عربستان با تمام قدرت به میدان آمده است تا جناح آقای هاشمی را به قدرت برساند. همانطور که می دانید، رابطه ای بسیار دوستانه و صمیمانه میان حکام عربستان با هاشمی رفسنجانی برقرار است. محال است که یک مقام عربستانی به ایران سفر کرده باشد و با هاشمی دیدار نکرده باشد. چندین دعوت رسمی هم که عربستان از ایشان انجام داده است. سیاست آن ها در ایران عبارت است از اینکه تا می توانند فضا علیه احمدی نژاد آلوده شود و نظام به مرحله ای برسد که جز توسل به هاشمی چاره دیگری نداشته باشد.»

 

 

مدیر کانال یک اضافه کرد: «فاز داخلی این سناریو تا اندازه زیادی با موفقیت پیش رفته، اما برای جلب رضایت مردم به پول و زمان نیاز است. ضمنا به موازات فاز داخلی این سناریو، در خارج از کشور نیز باید موتور اپوزیسیون را از کار انداخت. به همین منظور از سال 88 پروژه های عدیده ای در میان اپوزیسیون خارجی انجام شده که اکثر اپوزیسیون "برانداز" را به اپوزیسیون "جاانداز" تبدیل کرده است. این هدف با راه اندازی کنفرانس ها و تلویزیون های شیک و پر زرق و برق بین المللی که هیچ حرفی از سقوط جمهوری اسلامی نمی زنند، محقق شد. پروژه تبدیل اپوزیسیون برانداز به جاانداز، چند مرحله دارد که مرحله اولش اعزام ده ها نفر از طرفداران جناح رفسنجانی به خارج از کشور بود. تمام این افراد با کمک جمهوری اسلامی توانستند در جایگاه خودشان مستقر شوند. به عنوان مثال، اکبر گنجی و کدیور و سروش و سازگارا بدون هیچ دغدغه مالی و به راحتی صاحب سایت و رادیوتلویزیون شدند و توانستند در دانشگاه ها و کنفرانس های متعدد سخنرانی کنند.»

 

 

 

 

شهرام همایون در انتهای سناریوپردازی خود گفت: «مبدأ تمام این اتفاقات، عربستان است که در صدد است جناح لیبرال هاشمی را به عرصه قدرت بازگرداند. درست است که هاشمی ثروتمند است، اما در این راه هیج هزینه شخصی انجام نمی دهد و تمام هزینه ها را عربستان پرداخت می کند. نهایتا با بازگشت جناح لیبرال هاشمی به قدرت، رابطه جمهوری اسلامی با امریکا تصحیح می شود، مسأله هسته ای تعدیل می شود و اسفناک تر از همه اینها، حکومت اسلامی 20 سال دیگر ابقا می شود.»


آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.


منبع: جام نیوز
نظرات بینندگان
سید ازقم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۴۰
۴
من با این تحلیل کاری ندارم فقط میگوئیم خدا لعنت کند ال سعود و همه وهابیون و حکومت عربستان ودر راس انها ملک عبدالله را که بزرگترین دشمنان شیعه و ایرانی هستند.
مردی از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
ای بر این ال سعود لعنت و وهابیون وبرادرهای نا تنیشون
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۱۱
۱۳
پشتیبان مالیه صراط کیه؟اگفتین؟اول س داره
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
ساسی مانکنه پشتیبانش ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۱۹
۲۹
امیدوارم اینطور باشه که شما میگین و هاشمی با هر ترفندی برگرده
majid r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۲۳
۲
پادشاه عربستان چشم دیدن هیچ شیعه ای را ندارد برای مثال همین فتوای قتل عام شیعیان که از عربستان صادر شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۲۷
۱۵
سیا و موساد و.... همگی حامی
اصلاح طلبان هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۲۲
۲۸
نه تو خوبی صراط

همه خبرات فقط از یک جریان حمایت می کنه. و ادعا راست گویی وداشتن تقوا می کنید
خجالت بکشید

زنده باد خاتمی
زنده باد هاشمی
زنده با اصلاحات
مهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
جوابیه//
1)زنده باد اصلاحات اما نه امریکاییش زنده باد اسلامیش.
2)دیگه این جناح بازی یا قدیمی شده ،تو کشور ما از این خبرا نیست که شما هی سنگ به اصطلاح اصلاح طلبان رو به سینه بزنید

3)و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالو انما نحن {مصلحون}!!!
الا انهم هم المفصدون ولکن لا یشعرون
*بقره 10-12* >>>
لطفا ناراحت نشوید !!!

تشکر از صراط